Localitatea Villafranca di Verona gazduieste o exceptionala colectie de vehicule istorice care in timp a permis fondarea Muzeului Nicolis. Primisem acum cativa ani cateva fotografii de la dl. Capotescu care vizitase muzeul asa incat imi propusesem sa-i urmez sfatul de viziona incredibila colectie de vehicule istorice realizata si restaurata personal de Luciano Nicolis, industrias in domeniul reciclarii hartiei. La Forumul International FIVA din noiembrie 2008 am avut placerea s-o cunosc pe directoarea muzeului, dna Silvia Nicolis, o distinsa doamna care pe langa frumusete a surprins intreaga asistenta prin prezentarea video facuta muzeului cat si prin discursul extrem de solid. Cunosteam deci in mare atat muzeul cat si colectia insa realitatea a depasit cu mult asteptarile mele. Vehiculele istorice care alcatuiesc colectia au fost atent alese si restaurate, practiv nu poti vedea vreun detaliu care a fost neglijat. Singurul lucru negativ ar fi spatiul extrem de mic dintre exponate, dar din cate am inteles insa muzeul va fi extins deci problema se va rezolva. Fata de multe din muzeele vizitate anterior, si sunt cateva zeci, Muzeul Nicolis este un muzeu viu. Chiar la momentul in care am ajuns si-a facut aparitia un club moto, cateva zeci de motociclete au populat parcarea si in cursul zilei alte cluburi aveau programata o vizita a muzeului. Muzeul ofera doua sali de conferinte in care frecvent sunt organizate evenimente, dedicate atat specialistilor sau pasionatilor dar si copiilor, din care se vor naste viitorii colectionari de maine. Revenind la colectia Nicolis, am incercat sa prezint in fotografiile alaturate o parte din piesele "de rezistenta". Lancia Astura Spider (1937 - foto 2 - motor V8 , 2972 cmc, 110 CP), un prototip sport carosat de atelierul Colli pentru pilotul Luigi Villoresi, care a ratat participarea la Mille Miglia in urma unui accident petrecut in perioada de rodaj a masinii. Dupa razboi automobilul a ajuns totusi in celebra cursa Mille Miglia, in 1949, inscrisa de un echipaj britanic John Gordon/David Lewis. Ulterior masina a disparut ajungand sa fie confiscata de Politia elvetiana, ea fiind moneda de schimb in traficul ilicit helveto-italian de ceasuri de pret. Uitata intr-un depozit masina a fost descoperita, achizitionata si restaurata de Lucioano Nicolis care a concurat cu ea in cateva editii recente ale Mille Miglia. Un alt automobil fantastic este Isotta Fraschini 8AS (1929 - foto 4) echipata cu un motor cu 8 cilindrii in linie de 7370 cmc, 155 CP care poate atinge viteza maxima de 160 km/h, model produs in 1650 de exemplare. Mi-au mai atras atentia doua exemplare extrem de rare, Benz 8/20 PS Jagdwagen (1914 - foto 5) si Lancia Beta 20 HP (1909 - foto 6). Alaturi de masini muzeul gazduieste si motociclete, biciclete, colectii de instrumente muzicale, masini de scris, machete si jucarii, volane de F1, etc. Localitatea in care este situat muzeul este situata in apropiere de Padova asa incat puteti combina o vizita la cel mai mare targ de profil din Italia cu una la muzeu, sau cu o vacanta petrecuta la Venetia sau Verona. Pentru a trece in revista intreaga colectie Nicolis cat si pentru alte detalii si nformatii va invit sa vizitati site-ul oficial al muzeului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu