duminică, 23 mai 2010

Proiectul AERO (XIV) - Goana dupa piese

Va ramasesem dator cu povestea excursiei din perioada 7-8 mai cand m-am deplasat la Zurich unde un fost proprietar de Aero vindea o serie de piese. Nici una din aceste piese nu-mi trebuie in prezent dar stiti cum e, cand iti trebuie nu gasesti. Omul meu, de origine ceha, stabilit in tara cantoanelor de vreo 40 de ani, apucase in tinerete, in tara natala, sa caute si sa gaseasca piese in stare perfecta, o chestie care atazi e foarte greu de realizat. Vanzand masina a ramas cu foarte multe piese din care am avut sansa sa fiu primul care se aprovizioneaza. Le rezervasem din ianuarie, insa cum suma negociata nu era chiar mica (multi isi cauta masina de banii astia) a trebuit sa tot aman deplasarea. Piesele ca piesele insa Elvetia e cu siguranta cea mai scumpa tara europeana, la ei criza nu a inceput si nici n-o sa inceapa pentru fac totul cu cap. Asa cum stabilisem dl Milan m-a asteptat la aeroport, tranzactia petrecandu-se in parking. Il rugasem sa aduca toti cei 3 saboti/tamburi pe care ii oferea spre vanzare pentru a putea alege. Si bine am facut pentru ca unul din sabotii pe care el ii credea mai buni (erau frumos vopsiti si "potcoviti")era fisurat asa ca m-am multumit cu unul ruginit dar intact. Dinamul, care inglobeaza si delcoul, a fost revizionat cu multi ani in urma in Germania, fiind pastrat neutilizat. Capacul diferentialului de pe masina mea are o sudura veche, la carcasa axului de directie, banuiesc ca la demontare cineva a batut in el sa-l dezlipeasca si l-a fisurat. Ca sa dorm linistit am zis ca e bine sa am piesa in stoc, mai ales ca ea inglobeaza caseta si bara de directie. Partea si mai buna este ca are si sistemul d epornire prin manivela, care la masina mea lipseste. Suportul motorului e o piesa care se poate reconditiona si in Romania insa am preferat s-o cumpar gata facuta. Saboti de rezerva mai aveam, insa sudati in diferite locuri. Problema lor majora e ca imbatranind materialul ori se rupe pintenul care fixeaza arcul (sunt practic nereparabili) ori se fisureaza (cazul meu, se sudeaza dar nu mai au viata lunga). Tamburul e si el o piesa importanta care sufera acelasi proces de imbatranire, in plus se ovalizeaza si sfera uzuri. Am bagat toate piesele intr-o valiza si le-am lasat la bagaj de mana ca sa ma pot deplasa lejer. O sa va intrebati de ce tocmai in Elvetia ? Pai acum vreo 3 ani am fost in Cehia, la Brno si nici urma de piesele astea asa incat e bine sa le iei cand le gasesti, o doua ocazie e posibil sa nu se mai iveasca. In plus urmaresc si http://www.aukro.cz/ si daca apar, piesele de Aero sunt in general si scumpe si proaste. Asa incat dorm mai linistit dupa achizitia asta. Vanatoarea continua !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu