Va promiteam cu ceva vreme in urma ca voi incerca sa va tin la curent cu toate proiectele de restaurare din Romania care au ca obiect vehicule istorice antebelice. Din pacate ele nu sunt foarte numeroase asa incat frecventa acestor articole nu va fi foarte mare. Am insa placerea sa va prezint un proiect care vorbeste de la sine despre perfectiunea spre care ar trebui sa tinda toti posesorii de vehicule istorice. In urma cu vreo 10 ani inginerul Razvan Badulescu reusea sa readuca pe soselele patriei un Fiat 1100 din 1939. Momentul a nascut numeroase discutii pentru ca masina fusese achizitionata carosata si in urma proiectului devenise cabriolet. Cum printre pasionatii de vehicule istorice se numara si multi carcotasi au aparut imediat acuze ca modificarea a fost facuta pentru a obtine dintr-o limuzina un cabriolet, o chestiune des intalnita in Romania inainte de '89. Cu un calm de care sincer nu cred ca as fi in stare, dl . Badulescu a explicat ce si cum, cu argumente extrem de solide. Personal cunosteam istoria automobilului, pentru ca eu ii dadusem "pontul". Masina fusese carosata pentru a putea fi utilizata ca taximetru, reglemetarile interzicand folosirea masinilor decapotabile pentru astfel de prestatii. Practic cineva mersese la un cimitir de masini, taiase un plafon cu tot cu stalpi si ramele parbrizului si lunetei si il aplicase pe masina decapotabila. La momentul respectiv restauratorul a facut tot ce s-a putut, aducand automobilul foarte aproape de original. Dupa o munca imensa, in loc de o apreciere unanima, a primit si cateva bobarnace. Sunt convins ca acest lucru l-a ambitionat, insa ramanea o "mica mare" problema, piesele originale care ii lipseau : rama parbrizului, care original era demontabila si mecanismul de decapotare, ambele refacute de la 0. Personal cred ca cei cu adevarat pasionati, care fac sacrificii si care pun suflet in aceasta pasiune au steaua lor norocoasa. Asa a fost si cazul dlui Badulescu, care dupa cativa ani, prin intermediul dlui Gabi Gordea, un pasionat din Brasov, a gasit in stare de epava o masina identica. O sansa extrem de mare, pentru ca vorbim de un Fiat 1100 model Colonial, varianta civila. Masina zacea uitata sub cerul liber intr-un sat din judetul Brasov, departe de soseaua nationala. Cum problema pieselor se rezolvase ramanea o problema : sa iei decizia sa desfaci o masina care merge perfect (foto sus) si parcurge orice distanta, sa inlaturi rama reconstruita si sa faci toate modificarile necesare pentru ca masina sa revina 100% la original. Dl Badulescu nu numai ca a luat rapid aceasta decizie insa a plusat, hotarand sa revopseasca integral caroseria, pentru ca intre timp obtinuse codul original al vopselei. In plus tapiteria va fi refacuta integral, alaturi de soft-top. Comentariile va las sa le faceti voi, eu unul abia astept momentul in care automobilul va fi finalizat. Ii propun dlui Badulescu sa ofera carcotasilor, pe care sunt convins ca in retine foarte bine, cate o bucata din rama inlocuita in timpul acestui proces, ca amintire. Poate asa o sa-i faca sa reflecteze : cat de usor e sa comenteze, sa dai lectii si cat de greu e sa faci ceva concret, mai exact sa salvezi un vehicul istoric antebelic.
luni, 31 mai 2010
Prin gaura cheii (II)
Va promiteam cu ceva vreme in urma ca voi incerca sa va tin la curent cu toate proiectele de restaurare din Romania care au ca obiect vehicule istorice antebelice. Din pacate ele nu sunt foarte numeroase asa incat frecventa acestor articole nu va fi foarte mare. Am insa placerea sa va prezint un proiect care vorbeste de la sine despre perfectiunea spre care ar trebui sa tinda toti posesorii de vehicule istorice. In urma cu vreo 10 ani inginerul Razvan Badulescu reusea sa readuca pe soselele patriei un Fiat 1100 din 1939. Momentul a nascut numeroase discutii pentru ca masina fusese achizitionata carosata si in urma proiectului devenise cabriolet. Cum printre pasionatii de vehicule istorice se numara si multi carcotasi au aparut imediat acuze ca modificarea a fost facuta pentru a obtine dintr-o limuzina un cabriolet, o chestiune des intalnita in Romania inainte de '89. Cu un calm de care sincer nu cred ca as fi in stare, dl . Badulescu a explicat ce si cum, cu argumente extrem de solide. Personal cunosteam istoria automobilului, pentru ca eu ii dadusem "pontul". Masina fusese carosata pentru a putea fi utilizata ca taximetru, reglemetarile interzicand folosirea masinilor decapotabile pentru astfel de prestatii. Practic cineva mersese la un cimitir de masini, taiase un plafon cu tot cu stalpi si ramele parbrizului si lunetei si il aplicase pe masina decapotabila. La momentul respectiv restauratorul a facut tot ce s-a putut, aducand automobilul foarte aproape de original. Dupa o munca imensa, in loc de o apreciere unanima, a primit si cateva bobarnace. Sunt convins ca acest lucru l-a ambitionat, insa ramanea o "mica mare" problema, piesele originale care ii lipseau : rama parbrizului, care original era demontabila si mecanismul de decapotare, ambele refacute de la 0. Personal cred ca cei cu adevarat pasionati, care fac sacrificii si care pun suflet in aceasta pasiune au steaua lor norocoasa. Asa a fost si cazul dlui Badulescu, care dupa cativa ani, prin intermediul dlui Gabi Gordea, un pasionat din Brasov, a gasit in stare de epava o masina identica. O sansa extrem de mare, pentru ca vorbim de un Fiat 1100 model Colonial, varianta civila. Masina zacea uitata sub cerul liber intr-un sat din judetul Brasov, departe de soseaua nationala. Cum problema pieselor se rezolvase ramanea o problema : sa iei decizia sa desfaci o masina care merge perfect (foto sus) si parcurge orice distanta, sa inlaturi rama reconstruita si sa faci toate modificarile necesare pentru ca masina sa revina 100% la original. Dl Badulescu nu numai ca a luat rapid aceasta decizie insa a plusat, hotarand sa revopseasca integral caroseria, pentru ca intre timp obtinuse codul original al vopselei. In plus tapiteria va fi refacuta integral, alaturi de soft-top. Comentariile va las sa le faceti voi, eu unul abia astept momentul in care automobilul va fi finalizat. Ii propun dlui Badulescu sa ofera carcotasilor, pe care sunt convins ca in retine foarte bine, cate o bucata din rama inlocuita in timpul acestui proces, ca amintire. Poate asa o sa-i faca sa reflecteze : cat de usor e sa comenteze, sa dai lectii si cat de greu e sa faci ceva concret, mai exact sa salvezi un vehicul istoric antebelic.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu