![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJDR6-oZIS8t-S0zwWOqqEY4ygDCvXzMQOml-41WNq-skzdAG1yiok4q5TC_jHkKbmNx3PnX4dTzy6lqaaWfXFjZhww1dovoo6DVBS81-sMySQYs0XfX_o0yeSkJqEHavC45xTIgnl7A8/s400/22DSC_0236.JPG)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhlGHmxKH7o-Hd5ZAVt2KM5xyYkypnszbxPKOZIPtDKFogqZ1_5TWki0rYRbVv2a6I2cyjrG0b4vQKNYWg37-MgJy1KW0buWTCA5nfTkhKqYQbLvj_VfpYwfH5p20GPUW_ysLM-m47RBIY/s400/11DSC_0225.JPG)
Din colectia AUTOMOBILIA de ambalaje fac parte si doua cutii de petice calde fabricate in perioada interbelica. Cea produsa de firma Dunlop (Made in England) e chiar o amintire draga mie, pentru ca a apartinut bunicului meu. Din pacate cea produsa de firma Triumph (Made in Germany) nu mai are capacul. Tin minte ca bunicul purta in permanenta aparatul de vulcanizat (o sa-l prezint intr-un articol viitor) in spatiu de stocare de sub bancheta de la Skoda 100 S, iar in cutie se aflau petice "proaspete" cumparate din comertul socialist. O singura data am asistat, intr-o vacanta, la repararea unei camere, mi s-a parut extrem de simplu si marturisesc ca am incercat ulterior sa schimb cu levierele o anvelopa si m-am lasat rapid pagubas. Cum bunicul tinea foarte mult ca educatia mea sa fie completa in toate domeniile dar mai ales in cel tehnico-aplicativ, mi-a tinut un intreg curs, din care nu lipsea talcul pentru camere, asa incat actualmente ma pot lauda ca imblanzesc orice anvelopa. E drept ca nu prea imi mai foloseste la nimic, aparatele moderne de (de)jantat find rapide dar mai ales salvand vopseaua de pe jante, o chestie mai greu de realizat la leviere. Si pentru ca am vorbit de leviere maine o sa va prezint cel mai vechi levier din Romania.
Copilaria mea a fost marcata de peticele existente la "Auto moto velo sport". Eu le procuram pentru bicicleta de la Fiat-ul 850 al tatei (care, mare lucru, a avut culoarea originala la re-vanzarea din 1988). Imi amintesc reparatiile camerelor la care asistam uneori, vulcanizarile fiind rare atunci.
RăspundețiȘtergere