luni, 3 mai 2010

Cutiile de petice calde


Din colectia AUTOMOBILIA de ambalaje fac parte si doua cutii de petice calde fabricate in perioada interbelica. Cea produsa de firma Dunlop (Made in England) e chiar o amintire draga mie, pentru ca a apartinut bunicului meu. Din pacate cea produsa de firma Triumph (Made in Germany) nu mai are capacul. Tin minte ca bunicul purta in permanenta aparatul de vulcanizat (o sa-l prezint intr-un articol viitor) in spatiu de stocare de sub bancheta de la Skoda 100 S, iar in cutie se aflau petice "proaspete" cumparate din comertul socialist. O singura data am asistat, intr-o vacanta, la repararea unei camere, mi s-a parut extrem de simplu si marturisesc ca am incercat ulterior sa schimb cu levierele o anvelopa si m-am lasat rapid pagubas. Cum bunicul tinea foarte mult ca educatia mea sa fie completa in toate domeniile dar mai ales in cel tehnico-aplicativ, mi-a tinut un intreg curs, din care nu lipsea talcul pentru camere, asa incat actualmente ma pot lauda ca imblanzesc orice anvelopa. E drept ca nu prea imi mai foloseste la nimic, aparatele moderne de (de)jantat find rapide dar mai ales salvand vopseaua de pe jante, o chestie mai greu de realizat la leviere. Si pentru ca am vorbit de leviere maine o sa va prezint cel mai vechi levier din Romania.

Un comentariu:

  1. Copilaria mea a fost marcata de peticele existente la "Auto moto velo sport". Eu le procuram pentru bicicleta de la Fiat-ul 850 al tatei (care, mare lucru, a avut culoarea originala la re-vanzarea din 1988). Imi amintesc reparatiile camerelor la care asistam uneori, vulcanizarile fiind rare atunci.

    RăspundețiȘtergere