duminică, 16 mai 2010

Antebellum - Muzeul de 90 de minute









Ieri stateam in casa si priveam stresat pe geam cu turna cu galeata. N-am reusit sa adorm decat spre ziua cu gandul ca vremea rea va "sabota" expozitia si parada ANTEBELLUM. Dimineata un soare puternic scalda capitala si temerile mele se risipisera precum norii. Pe la 8:45 intram in curtea Palatului Sutu, pustie dupa o noapte a Portilor Deschise in care primise vizitatori cat intr-un an. Cei de la Antena 3 instalasera deja carul de reportaj si aveau sa faca 4 transmisii in direct de la fata locului. Primul sosit a fost Dan Miulescu (Skoda) urmat de Razvan Badulescu (Skoda) asa incat deschiderea expozitie a fost facuta exclusiv de "cehoaice". Rand pe rand au venit toate
vehiculele care isi anuntasera participarea, cu doua exceptii, Ford-ul A (defectiune tehnica la probele de sambata) si unul din Fiat-urile 500. Asa cum anticipam Ford-ul T Speedster (1912) fost vedeta numarul 1, onorandu-si statutul de cel mai vechi automobil inmatriculat in Romania pentru care si a avut rezervat "locul de onoare", sub cupola de intrare a Palatului Sutu. Gazdele noastre, personalul Palatului Sutu, in frunte cu dna. Colea, sefa Relatiilor Publice, desi dupa o noapte alba, au fost alaturi de noi, acupanduse si de decernarea diplomelor de participare. Colegii de la http://www.miniauto.ro/ , forumul nr. 1 al colectionarilor de machete si jucarii auto din Romania, au raspuns si de aceasta data prezent organizand o mica expozitie de machete de automobile antebelice. Asistenta extrem de numeroasa si, fapt imbucurator, foarte tanara. Bucuria mea cea mai mare, au fost sa admir fetele fericite si in acelasi timp curioase ale micutilor prezenti in numar mare la eveniment care, sper, vor duce mai departe aceasta frumoasa pasiune.
Vehiculele istorice participante la editia a VI-a ANTEBELLUM :
Ford T Speedster (1912) – Stela Kohnen
Austin Seven (1935) – Corneliu Liviu Popescu
Mercedes 200 Cabriolet (1936) – Rocco Nuzzi
Wanderer W52 Cabriolet (1937) – Constantin Minca
Aero 30 Roadster (1937) – Bogdan Coconoiu (Automobilia)
Skoda 1100 OHV Cabriolet (1938) – Dan Cazacu
Fiat 500 (1938) – Mihai Mezincescu
Mercedes 170 V (1938) - Lucian Dobre
D.K.W. 350-1 (1938) – George Danciu
Opel Super Six (1938) - Viorel Burcea
Skoda 1100 OHV Cabriolet (1939) – Dan Miulescu
Citroen Traction (1939) – Paul Pascu (Stage Expert)
Skoda 1100 OHV Cabrio-Limuzina (1939) – Razvan Badulescu
Willys CJ 2A (1947) - Catalin Balasa
Willys CJ 3A (1948) – Radu Manu
In jurul orei 11:00 vehiculele istorice participante au plecat intr-o parada pe strazile capitalei, destinatia finala fiind Popasul Rustic Diana din Belciugatele. Deja un prim filmulet poate fi vizionat pe internet http://www.youtube.com/watch?v=kL_1C2hbgPs multumiri realizatorului.
Organizatorii evenimentului, Compania Automobilia si Muzeul Municipiului Bucuresti multumesc tuturor participantilor si deopotriva vizitatorilor si va invita inca de pe acum la editia a VII-a ANTEBELLUM care va avea loc in mai 2011.
Trebuie sa pun punct aici pentru moment povestii, grabit fiind sa ajung la concertul AC / DC.

Alte materiale legate de eveniment :
Reportaje TV :

Un comentariu: