Cred ca va mai amintiti stirea din 2009 conform careia din Lago Maggiore, in localitatea elvetiana Ascona, a fost extras si vandut la licitatie un automobil Bugatti. Automobilul, tip 22, fusese aruncat in 1925 de proprietarul care-l importase din Italia fara sa faca vreo declaratie fiscala. Urmarit de fisc pentru neplata taxelor vamale proprietarul a decis sa scape de automobil, varianta aruncarii in lac fiind probabil mai ieftina. Numarul din ianuarie al revistei Ruoteclassiche (265) contine inca un episod al povestii : un colectionat japonez a constatat ca a fost pacalit, splendidul sau Bugatti avand acceasi serie de sasiu cu relicva extrasa din lac. Infractorii au construit din piese originale, utilizand un sasiu si o caroserie reconstruite, o masina Bugatti. Au crezut ca masina de a carei identitate s-au folosit a disparut definitiv. Naivi sunt destui, ramane de vazut daca nefericitul japonez isi va recupera vreodata paguba.
Replici reusite se tot fac, chiar si oficial.
RăspundețiȘtergerehttp://automobilul-automobilul.blogspot.com/2011/01/replica-bugatti.html.
Depinde de seriozitatea celor care le vand. Nu cunosc exact ce numerotari folosesc cei care fabrica replicile, dar sunt convins ca la o replica foarte buna se poate adauga orice numar de sasiu daca vanzatorul este neserios.
Ma intreb de unde au aflat infractorii numarul de sasiu. Cum de nu a aflat colectionarul aceasi informatie inainte sa cumpere ? Doar s-au produs numai cateva sute de exemplare.
Stefan
Replicile oficiale sunt f putine, a nu se confunda cu masinile reconstruite de la 0 sau din piese originale de catre producatori.
RăspundețiȘtergereReplica oficiala va avea valoare istorica abia la 30 de ani de la data fabricatiei, dar oricum nu se va compara niciodata cu originalul.
Replicile neoficiale sunt un surogat, in cele mai multe cazuri nu devin niciodata de interes colectionistic, mare parte fiind construite pe platforme imprumutate de la modele noi.
Numarul de sasiu a fost simplu de aflat, de la Registrul International Bugatti, mai nou le poti consulta online. In acest registru apar toate masinile fabricate, in unele cazuri cu mentiunea ca s-au distrus, succesiunea proprietarilor , etc, tocmai ca sa se evite falsurile. Masina asta fiind disparuta fara urma, f aproape de data fabricatiei, a fost portita de care au profitat.
Japonezul nostru a fost pacalit, probabil, de un istoric fals si de prezenta multor piese originale, cu patina . Probabil ca s-a sustinut originalitatea cu arhiva foto a unei masini identice.
O masina fara istoric, adica fara posesori cunoscuti, participari la evenimente, arhiva foto, e mai ieftina decat una cu un dosar solid si in general naste suspiciuni.
Cand cumperi asa ceva iti trebuie consultanti seriosi. Chilipiruri Bugatii nu mai exista de 40-50 de ani.
Foarte bine ca lau pacalit pe Japonez mai rau era daca pacaleau un cunoscut asa un Japonez ...
RăspundețiȘtergere