Una dintre cele mai bune carti care trateaza istoria firmei AERO, intitulata "Automobilele Aero si timpul lor" a fost publicata in anul 2001 de Karel Jicinsky. Am onoare sa corespondez cu acest istoriograf auto de mare calibru, care intodeauna a raspuns cu mare solicitudite atat intrebarilor mele cat si ale altor posesori romani de automobile AERO. La randul nostru am incercat sa-i furnizam cat mai multe date legate de prezenta firmei AERO in Romania. Este daca vreti o amicitie legata la distanta, bazata pe o pasiune comuna pentru o marca de automobile. Cartea are 184 de pagini, este realizata in conditii grafice deosebite si contine cateva sute de fotografii, prospecte precum si tabele cu productia anuala totala a fiecarui model in parte, insotita de datele tehnice. Pe coperta este reprodusa fotografia unei automobiliste de exceptie, Ela Slaviková (alaturi de modelul Aero 30 tip 1934), care a intreprins un raid transafrican la bordului unui Aero 20. In capitolul dedicat modelului Aero 30, sectiunea "Anul 1936", este prezentata o fotografie cu MS Regele Mihai (prezentata mai sus), la bordul masinii primite de la presedintele Cehoslovaciei, precum si scrisoarea prin care MS primeste calitatea de membru de onoare al Aero Club Praga. Punctul vizibil pe portiera este o monograma "M" realizata de B. Bozdech si disparuta astazi de pe masina (exemplarul rosu de la Ploiesti). Printre dotarile speciale ale masinii sunt mentionate anvelopele Michelin tip "Bata Super Tropic" si chiulasa realizata din bronz (echipa doar masinile de competitie - la modelele de serie e realizata din aluminiu).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu