In 1972 A.C.R. a fost organizatorul editiei a VIII-a a Raliului Balcanic in perioada 17-19 noiembrie, la competitie participand echipele nationate de automobilism ale Romaniei, Bulgariei si Turciei. Traseul a fost urmatorul : Brasov-Rucar-Campulung-Curtea de Arges-Titesti-Sibiu-Sebes-Petrosani-Hateg-Copsa Mica-Tirnaveni-Praid-Gheoghieni, a urmat apoi segmentul Gheorghieni-Lacu Rosu-Poiana Teiului- Toplita care a fost parcurs de de trei ori , la a treia iesire din Toplita s-a plecat spre Praid-Miercurea Ciuc-Tg. Secuiesc-Poiana Sarata-Tg Secuiesc-Brasov. Echipa nationala a Romaniei a utiliza in premiera cele 4 automobile Renault 12 Gordini importate de A.C.R. Dupa ce a castigat primele doua probe speciale (Moeciu si Mateias) bulgarul Ilia Ciubrikov, unul din favoritii competitiei (Renault Alpine 1600, castigatorul editiilor 1969 si 1970 ale raliului) a abandonat (defectiuni la ambreiaj si la cutia de viteze). Un alt favorit al raliului, pilotul turc Suren Faruk (Porsche 911S) a suferit o defectiune tehnica (aprinderea) la prima proba speciala de la Gheoghieni, a intarziat la start 90 de minute fiind descalificat. El a continuat insa sa parcurga probele speciale, castigand in afara concursului 5 dintre ele. Raliul a fost castigat de echipajul Eugen Ionescu Cristea/Petre Vezeanu (Renault 12 Gordini) urmati de Horst Graef/Nicolae Curtov (Renault 12 Gordini) si Aurel Puiu/Constantin Pescaru (Renault 12 Gordini). A patra « Gordina » cu care au concurat romanii Florin Morassi/Andrei Bellu s-a clasat pe pozitia a IV-a in Clasamentul General. Practic a fost o revansa a romanilor, care pentru prima data in Raliul Balcanic au beneficat de masini performante si in plus de o asistenta tehnica corespunzatoare, condusa de ing. Hubert Melot, seful departamentului de competitii al Regie Nationale RENAULT. Articolul publicat de regretatul jurnalist Dumitru Lazar in revista Autoturim ofera un amanunt interesant, precizand ca doua din masinile Renault 12 Gordini utilizate de lotul Romaniei erau echipate cu motoare de 165 CP (masina castigatoare si cea clasata pe pozitia a IV-a) in timp ce celelate doua erau in varianta standard de 125 CP. Fotografia prezentata imortalizeaza echipajului castigator Eugen Ionescu Cristea / Petre Vezeanu, pe podiumul de sosire de la Brasov. Cu aceasta ocazie, A.C.R. prin secretarul sau general ing. Vasile Iordachescu, a inmanat diplome si cupe castigatorilor, toti participantii si oficialii primind o placheta. Colectia AUTOMOBILIA contine una dintre aceste plachete, care este similara ca si design cu cele decernate in Raliul Dunarii. Diferenta este la nivelul siglei A.C.R. mai mare in cazul acestei plachete. Raliul Balcanic 1972 a masurat 1950 de km si a inclus 12 probe speciale (160 km) particiantii care au terminat cursa conducand fara intrerupere 29 de ore si jumatate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu