luni, 21 februarie 2011

Bidoane pline cu ... istorie (III)


Ieri seara am fost invitat de un amic anticar sa-l insotesc intr-o casa de la inceputul secolului trecut. Cladirea, situata in zona parcului Cismigiu, geme de vechituri, iar amicul meu se ocupa de comercializarea acestora. Un caz fericit as spune, pentru ca in cele mai multe cazuri din graba "imobiliara" proprietarii trimit la groapa de gunoi adevarate relicve. Timp de vreo doua ore m-am invartit prin vreo 20 de incaperi. Imi cam pierduse speranta ca voi gasi ceva din domeniul auto, deja ajunsesem in pod fara vreo descoperire notabila. Nu stiu daca amicul meu a vrut sa-mi testeze rabdarea, dar in penultima camera din pod am facut doua descoperiri senzationale : o pereche de roti de automobil cu spite din lemn si bidonul din imagine. Am sa va prelungesc curiozitatea in privinta rotilor insa va prezint bidonul gasit. Bidon e putin spus pentru ca o mana priceputa l-a tranformat in rezervorul unei adevarate instalatii, banuiesc destinata umplerii lampilor cu gaz. Bidonul a fost fixat pe o teava de alama, cu rol de suport, iar in partea inferioara a fost montat un robinet. Simplu si extrem de eficient. Bidonul este de ulei HAVOLINE, firma americana lansata in 1904. Oricat am cautat pe net n-am gasit un bidon identic, toate avand forma cilindrica. Dupa design cu siguranta este de la sfarsitul anilor '30. Interesant este si sloganul firmei HAVOLINE "You can't get a better oil". Dupa mai bine de 100 de ani de prezenta pe piata de profil poate sa-i contrazica cineva ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu