Astazi a avut placerea sa primesc scanarea unui document foarte interesant . Dl. Cuzmin Iurii, nu este la primul articol trimis blogului AUTOMOBILIA. Si de aceasta data imi face o deosebita placere sa public integral materialul.
“Cu ceva timp in urma , va trimiteam fotografia cu bunicul meu si Nash Lafayette model 1937, pe podul de la Tighina. Astazi va prezint o fotografie pe care am facut-o dupa un Certificat de Absolvire prin care se atesta specializarea de mecanic Auto categoria 1-a , pe care l-a obtinut bunicul meu Gavrilita Gavril in data de 30 ianuarie 1941.In cadrul aceleiasi scoli " Autotractiunea" a obtinut permisul de conducere la varsta de 19 ani ( in anul 1929) avand categoriile corespunzatore pentru motociclete,automobile,camioane. (A,B,C). Scolile auto din perioada aceea functionau sub Inspectoratul General de Organizare al Scolilor de Conducatori de Autovehicule.Parcul mare de autovehicule al scolii "Autotractiunea", proprietatea inginerului Sultanovici, a fost lovit puternic in timpul unui bombardament din anul 1944 . Dupa acest bombardament, "Autotractiunea" nu a mai reusit sa revina la parcul de masini si logistica avuta anterior bombardamentului. Dupa zeci de ani de functionare,scoala a disparut in 1945. Aceste detalii le-am obtinut de la nora patronului Scolii Autotractiunea,o doamna in varsta, pe care am reusit sa o contactez telefonic si sa-i spun de existenta acestui document. A fost foarte incantata ca dupa zeci de ani cineva ia adus amintea de inginerul Sultanovici si de scoala "Autotractiunea" ,isi amintea cum ii povestea socrul ( patronul scolii, D-nul Sultanovici) ) dansei ,despre aceasta scoala auto. Am ramas placut surprins sa remarc cum se acordau calificativele. In cadrul sectiunii MENTIUNI pe primele locuri se aflau:
“Cu ceva timp in urma , va trimiteam fotografia cu bunicul meu si Nash Lafayette model 1937, pe podul de la Tighina. Astazi va prezint o fotografie pe care am facut-o dupa un Certificat de Absolvire prin care se atesta specializarea de mecanic Auto categoria 1-a , pe care l-a obtinut bunicul meu Gavrilita Gavril in data de 30 ianuarie 1941.In cadrul aceleiasi scoli " Autotractiunea" a obtinut permisul de conducere la varsta de 19 ani ( in anul 1929) avand categoriile corespunzatore pentru motociclete,automobile,camioane. (A,B,C). Scolile auto din perioada aceea functionau sub Inspectoratul General de Organizare al Scolilor de Conducatori de Autovehicule.Parcul mare de autovehicule al scolii "Autotractiunea", proprietatea inginerului Sultanovici, a fost lovit puternic in timpul unui bombardament din anul 1944 . Dupa acest bombardament, "Autotractiunea" nu a mai reusit sa revina la parcul de masini si logistica avuta anterior bombardamentului. Dupa zeci de ani de functionare,scoala a disparut in 1945. Aceste detalii le-am obtinut de la nora patronului Scolii Autotractiunea,o doamna in varsta, pe care am reusit sa o contactez telefonic si sa-i spun de existenta acestui document. A fost foarte incantata ca dupa zeci de ani cineva ia adus amintea de inginerul Sultanovici si de scoala "Autotractiunea" ,isi amintea cum ii povestea socrul ( patronul scolii, D-nul Sultanovici) ) dansei ,despre aceasta scoala auto. Am ramas placut surprins sa remarc cum se acordau calificativele. In cadrul sectiunii MENTIUNI pe primele locuri se aflau:
CINSTE
CONSTIINCIOZITATE
DRAGOSTE DE AUTO
(termenul de auto "autovehicule" includea si motocicletele la vremea aceea)
RESPECT
dupa acestea urmand :
CONDUCERE
MECANICA
LEGI SI REGULAMENTE
Daca azi examenele auto ar include si aceste prime 4 evaluari din Romania de altadata, ( cinste,constiinciozitate,dragoste de auto,respect) probabil examenul ar fi "picat" in masa. Ofer cu placere aceasta poveste si fotografia (prezentata in premiera) dvs. si tuturor celor pasionati de istoria auto-moto din Romania. Cu stima, Cuzmin Iurii "
Grozavă descoperire, minunate calificative!! Unde mai întâlnim acum astfel de calităţi ale celor care lucrează prin diversele service-uri!!??
RăspundețiȘtergereUn pasionat de automobilism...