Deschid seria "Acte auto" cu un Permis special de circulatie, eliberat de Ministerul de Razboiu, Directia Superioara a Auto-Mecanizarii. Eliberat vine vorba pentru ca documentul este dupa cum se poate observa "in alb" desi poarta semnatura Generalului A. Nicolaescu si stampila amintitei institutii. Detin si alte acte similare in arhiva, de data aceasta "circulate", in baza caror am estimat ca au fost utilizate in perioada decembrie 1941 - 1945. As vrea sa observati ca alaturi de datele de identificare ale vehiculului, apar mentionate numarul si tipul cauciucurilor. Banuiesc ca aceste mentiuni au fost generate de criza acuta de anvelope de anvelope din timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, care a continuat si ulterior, pentru a se evita vanzarile "la negru". Asta pentru ca persoanele fizice nu puteau achizitiona anvelope noi decat in baza unor aprobari date de aceleasi institutii, asta in cazul fericit in care indeplineau niste conditii severe (si daca mai aveau desigur la ce sa le foloseasca, majoritatea vehiculelor fiind rechizitionate de armata). Din aceasta cauza multi cumparau nu anvelope ci roti complete second hand, asa se face ca multe vehicule antebelice nu mai astazi au rotile originale. Un alt val negativ de inlocuire a rotilor a aparut dupa iesirea din productie, in anii'70, a anvelopelor 5,50 x 16, produse la Floresti, multe din masini primind jante de dimensiuni mai mici (15, 14 si chiar 13). Voi reveni cu o aprobare de cumparare de anvelope pe timp de razboi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu