Duminica 29 aprilie C.M.A.E. - Club Milanese Automotoveicoli d'Epoca, care recent a aniversat o jumatate de secol de activitate, a organizat cea de-a doua etapa a campionatului de regularitate 2009, intitulata "Trofeo Visconteo". La start s-au aliniat circa 50 de vehicule istorice, probabil datorita vremii existand destul de multe absente la start. Desi startul a fost organizat intr-o locatie centrala (in vecinatatea Parcului Sempione din Milano) spectatorii prezenti puteau fi numarati pe degetele de la o mana. Putinii turisti si trecatori rebegiti de vremea rece si ploaie pareau a avea treburi mai importante decat startul raliului, situatie la care sincer m-a intristat. Presa scrisa sau TV nu da nici o atentie acestor evenimente asa incat putem sa ne consideram multumiti de situatia din Romania. In Italia singurul eveniment care se bucura de o oarecare atentie e presei, alta decat cea de specialitate, si poate fi vazut in jurnalele TV, e Raliul Mille Miglia. In rest tacerea e totala, chiar si revistele de specialitate trimitand corespondenti doar la evenimentele importante. Startul raliului, programat sa inceapa din minut in minut de la 9:45, a fost acompania de reinceperea ploii (foto sus - echipajul cu nr. 1).
Ca si in cazul altor evenimente n-am sa insist asupra masinilor clasice pe care sunt convins ca marea majoritate le cunoasteti. Printre cele circa 50 de automobile participante au fost insa si trei vehicule istorice antebelice care merita o atentie speciala (de sus in jos, ultimele trei fotografii) : Alfa Romeo 6C (1931 - caroserie Castagna, sase cilindri in linie cu doua axe cu came), Fiat Siata (1938 - exemplar unic construit pe o platforma Fiat 500 "Topolino" pentru Mille Miglia unde a participat la numeroase editii, motorul are capacitatea cilindrica majorata de 569 cmc la 700 cmc), Bugatti 13 Brescia (model care a castigat numeroase competitii, printre care si celebra cursa de la Le Mans in 1913 http://it.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Tipo_13) . N-am aflat inca cine sunt castigatorii cursei, un lucru e insa cert, echipajul de pe Bugatti merita desigur un premiu special. Spun asta nu neaparat pentru puterea lor de a participa pe o vreme neprielnica la eveniment, intr-o masina in care abia incapeau "umar la umar" ci mai ales prin buna dispozitie transmisa tuturor celor din jur. Dupa o cascada de glume si rememorari de peripetii petrecute la bordul "cazii zburatoare" pilotul a luat startul, nu inainte de a transmita celor 2-3 fotografi prezenti indemnul "faceti acum poze ca nu se stie daca la final o sa mai apucati, cine stie prin ce sant o sa ajungem". Masinile s-au succedat cuminti la start, ploaia nu mai conta, asa cum nu conteaza cine a castigat, toti participantii erau fericiti, iar dintre cei 2-3 spectatori prezenti eu eram cel mai fericit, pentru ca nimerisem din intamplare la fata locului ....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu