Deschid o serie de articole intitulate "Cinematografia, dusman sau aliat" legate de evolutia vehiculelor istorice in filmele romanesti de ieri si de azi. Daca o sa intrebati un pasionat roman asupra raritatii vehiculelor istorice pe plaiurile mioritice, printre factorii care au contribuit la disparitia masiva a automobilelor antebelice o sa mentioneze cu siguranta si cinematografia. Si asta pentru ca in filmele de actiune produse in anii '70, in principal cele regizate de Sergiu Nicolaescu, apar numeroase secvente in care diverse automobile care sunt mitraliate, tamponate, incendiate, dinamitate, rasturnate, etc. Exista insa si situatii fericite, de care insa n-am intalnit pana acum sa vorbeasca cineva in presa sau pe forumuri. Ma refer la cazurile in care cinematografia a salvat un automobil prin restaurare sau daca termenul pare pretentios reparandu-l. Unul din aceste cazuri este cel al aunui automobil detinut de Studiourile Media Pro, o "mostenire" ramasa de pe vremea cand pe firma scria doar Buftea (de unde si zicala, "faci figuri de Buftea"). Va marturisesc ca e greu de precizat marca acestui automobil, cert este ca e un model fabricat inainte de anii '30 care a primit cu zeci de ani in urma un motor de Aro. Caroseria a fost si ea adaptata si completata asa cum puteti observa in prima imagine. Cand parea ca automobilul va sfarsi la fier vechi, asemeni altor masini uitate prin hangarele studiourilor, s-a intamplat o minune. Automobilul a fost reparat, fiind completat cu o serie de repere care desi nu sunt originale sunt din epoca. Transformarea a fost radicala si desi nu putem vorbi de un vehicul istoric, trebuie sa recunoasteti ca e cu totul altceva decat casarea. Automobilul a fost utilizat la filmarile pentru "Restul e tacere" opera a maestrului Nae Caranfil realizata in anul 2007. Fotografiile recente ale automobilului au fost extrase de pe site-ul oficial http://www.restuletacere.com/ pe care va invit sa-l parcurgeti asa cum va invit sa vedeti si filmul. Din bugetul aceluiasi film a mai fost restaurat un automobil extrem de rar, marca EGO, episod asupra caruia voi reveni http://www.prewarcar.com/read_article.asp?ID=2397
Nu insa inainte de a prezenta si cealalta fata a medaliei.
Astept povestea despre EGO.
RăspundețiȘtergereDin cate stiu e un automobil fabricat in Romania.
Ego este o marca germana, cred ca o confundati cu Marta.
RăspundețiȘtergere