Inginerul Virgil Coman a publicat in perioada interbelica, la Editura Librariei "Universala" Alcalay & Co lucrarea "Arta de a conduce automobilul". Ea nu trebuie confundata cu lucrarea lui Petre Cristea care poarta acelasi nume si a fost publicata in doua editii (1970 si 1980). Cartea inginerului Coman are 149 de pagini avand formatul 120x185 mm. Lucrarea este ilustrat de schite si fotografii, din pacate acestea din urma fiind de o slaba calitate. Titlurile articolelor starnesc astazi zambete dar au fost sunt convins o buna sursa de informatii pentru foarte multi conducatori auto de la inceputul secolului trecut, citez o parte din ele (in paranteza sensul actual) : "Scoborasul" (coborarea pantelor), "Intrecerile" (depasirile), "Semnalele cu trombonul" (claxonatul), "Incrucisarile" (circulatia in intersectii). Mai sus puteti admira coperta editiei a II-a, din pacate prima editie se pastreaza in arhiva AUTOMOBILIA fara coperti.
Referitor la lucrarea lui Petre Cristea pe care acum intamplator o recitesc - o carte cu sfaturi de bun simt valabile mereu, scrisa in stilul inconfundabil al marelui pilot si, mai ales pentru noi cei pasionati de antebelice, pigmentata cu intamplari descrise in care apar automobilele conduse de autor. C.Tase
RăspundețiȘtergereCele doua carti sunt total diferite, stilul lui Petre Cristea e inconfundabil. Virgil Coman mergea foarte mult pe lucruri preluate din manualele de utilizare ale automobilelor vremii pe cand Petre Cristea scria din vasta experienta personala.
RăspundețiȘtergere