miercuri, 28 aprilie 2010

Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2010




Sambata, desi foarte fericit pentru ca in final am reusit sa debutez cu una din masinile mele antebelice la un evenimentele de gen, am avut totusi si o unda de tristete. La Como de desfasura concursul de eleganta Villa d'Este de la care nu am lipsit in ultimii doi ani. Cum arta cere sacrificii anul acesta am ratat momentul.

Castigatoarea din acest an a marelui premiu, "Trofeo BMW Group - Best of Show by Jury" a fost Talbot-Lago, T150 C SS Teardrop, Coupé, Figoni & Falaschi, 1938 (foto sus), detinuta de colectionarul american Oscar Davis. Acelasi automobil a castigat si premiul publicului de la Villa Erba.

Maserati, A6GCS, Spider, Frua, 1955 (foto mijloc) , detinuta de colectionarul american John F. Bookout Jr. a castigat Coppa d’Oro Villa d’Este, premiu decernat in urma referendumului publicului de la Villa d'Este.

Imi pare si mai rau ca anul acesta am lipsit de la acesta sarbatoare a automobilul mai cu seama ca unul din amicii mei din Milano, arhitectul Corrado Lopresto, a castigat cu Lancia Aurelia B56, 4-door Berlina, Pinin Farina, 1955 (foto jos), clasa "Studii de stil 1952-1965", dupa ce in 2008 si 2009 ratase diverse premii cu alte doua bijuterii.
Pe site-ul oficial al concursului gasiti castigatoarele tuturor categoriilor si fotografiile acestora http://www.concorsodeleganzavilladeste.com/it/2010_vincitore_vetture.php
Foto : Concorso d'Eleganza Villa d'Este

16 comentarii:

  1. M-am uitat la masinile din link. Pentru unele un om obisnuit n-ar putea sau n-ar trebui sa le descrie in cuvinte. Sunt ca o poezie de dragoste a lui Nichita Stanescu. Candva se faceau lucruri ... Si acum se fac limuzine scumpe dar le lipseste ceva. Sunt scumpe, opulente, super tehnologizate si cam atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai mare dreptate daca te uiti la prototipurile actuale prezenta in concurs doar ALFA ROMEO TZ3 CORSA arata cat de cat ok

    http://www.concorsodeleganzavilladeste.com/it/2010_partecipanti_concept.php

    RăspundețiȘtergere
  3. Mda e cam singura care arata a masina si nu a trasnaie din filme de serie B. Cu toate astea pare sa-i lipseasca ceva iar alegerea rotilor mi se pare una cel putin nefericita ( parca ar fi de la o firma de tuning de cartier ). Parerea mea ( vorba lu' Nea Nicu :) )!

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci dupa cum bine se spune "unele masini...", asta inseamna ca nici pe vremuri nu se desenau NUMAI masini frumoase ci mai erau destule si cu un design modest, asta ca sa nu mergem mai jos.
    Ceea ce vedem la acest concurs, e clar ca nu poate sa fie decat ceea ce-i mai frumos din acea epoca de mult trecuta, lucru ce poate fi dedus din titulatura evenimentului.
    Diferenta e ca astazi se deseaza altfel si aici ar fi nenumarate motive de insirat, dar cred ca per total, daca ar fi sa comparam toata paleta de automobile disponibile ale anului 19XX cu ale anului 2010, nu cred ca diferentele ar fi asa multe.
    Insusi faptul ca cele mai multe elemente ale designului auto clasic n-au supravietuit, spune ceva. Ca sa nu mai spunem ca designul a fost si va fi mereu un factor pur subiectiv.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Va contrazic, diferentele sunt foarte mari, in primul rand caroseriile nu se mai fac din acelasi materiale (au disparut lemnul, pielea, aproape total cromul) in al doilea rand nu mai au elemente decorative lucrate de artisti (busoane de radioator, ceasuri, embleme, ornamente) , au disparut si unele repere (barele de protectie de ex), si conceptul s-a modificat (fara aripi exterioare caroseriei, scari, capote fregmentate, parbrize rabatabile, etc)

    Trebuie spus ca in proportie de peste 95% masinile care participa la acest concurs ori sunt unicate ori sunt din serii f scurte, multe au fost create exact pentru a participa la astfel de concursuri, deci nu seamana prea mult cu ce era pe piata la ora respectiva. Modele facute in mii de exemplare apar la aceste concursuri doar cand au categorii gen prima bucata produsa (sau masini care au fost expuse in saloane), cea mai bine conservata , etc

    Masinile au ajuns atat de urate astazi si pentru ca sunt dotate cu niste sisteme care de cele mai mult ori sunt oticum inutile in fata sortii. Mai pe scurt , daca mie imi place sa n-am airbag, air conditionat, geamuri triplex, abs, asr, injectie, inchidere centralizata, computer de bord, dvd, lcd-uri in tetiere, scaune incalzite etc nu prea am ce cumpara, ma refer la producatorii mari. La urma urmei e problema mea daca ma fac afis sau nu la o coliziune.

    In spatele acestei griji netarmuite pentru oameni se ascund alte interese, pentru ca , sa ma iertati, dar cu toate sistemele de siguranta din lume, o masina care atinge 200 km/h e muuuult mai periculoase decat una care nu trece de 100 km/h. Nu credeti ?

    Si inca ceva, in loc sa se cheltuie milioane pe radare n-ar fi mai simplu sa existe posibilitatea ca la ITP sa se verifice cu ce viteze a circulat masina, prin date stocate de computerul d ebord, si cine are ai mult de 5 ore / an sa zicem de viteze ce exced limita legala (cea de autostrada) sa faca buba ???

    RăspundețiȘtergere
  7. Dar sa nu uitam nici de designerii si inginerii firmelor auto pentru care a bate pasul pe loc ar insemna un mare pas inapoi.
    Vom gasi noi vreodata in vreo bransa un designer (fie el si un mare iubitor al trecutului) care sa vrea sa deseneze un produs de an 2010 asemanator cu unul de acum XXani?
    Nu cred.
    O vorba precum "toate masinile din ziua de azi sunt urate", nu numai ca e o parere pur subiectiva dar risca sa nu fie luata in serios daca ne gandim ca si un posesor de oldtimer foloseste un automobil contemporan (cel tarziu din noembrie pana in aprilie) si mai ales daca ne gandim ca si "urataniile" din ziua de azi sunt premiate de catre inalte foruri de specialitate (adica de oameni cu pregatire chiar in design si estetica ca cei de la Red Dot Design - Germania care e doar unul din acestea).
    Dar oricum ar fi, o astfel de comparatie nu va fi niciodata una echitabila, atat in ceea ce priveste designul cat si tehnica/tehnologia. Si asta e valabil pentru orice alt domeniu.
    Cat priveste masurile de siguranta ale automobilelor, haideti sa fim sinceri si sa nu ne furam singuri palaria dar oamenilor moderni le-a placut intotdeauna doar sa posede un automobil clasic pe care sa-l conduca odata /saptamana intr-o zi insorita ca daca ar fi sa ne intoarcem in timp si sa ne imaginam cum ar fi fost sa traim acele vremuri cu atatea lipsuri (incepand de la strazile proaste si terminand cu atatea accidente banale din cauza lipsei masurilor de siguranta) si apoi ne dam seama ca omenirea nu a tins chiar degeaba spre un automobil mai sigur.
    Sau mai direct spus: e usor sa plangi dupa ce-a fost cand le ai pe toate.
    Sigur ca e decizia fiecaruia sa conduca ce fel de masina vrea, de aceea si conduceti o masina clasica, in primul rand ca iubiti asa ceva si apoi ca cele actuale nu va incanta atat de mult, dar nu cred ca e nevoie sa jignim creatiile de azi (care vrem nu vrem vor deveni youngtimer-ele si oldtimer-ele de maine) doar ca sa scoatem in evidenta partile frumoase ale celor de ieri.
    Stiu ca in spatele asa-zisei grija pentru conducatorii auto stau atatea interese, dar nu va suparati, exista ceva pe lumea asta in spatele careia sa nu zaca vreun interes?
    Oare nu cumva in spatele a tot ce e frumos la aceste automobile clasice mai stau si interese (indiferent de natura lor!!)?
    In tarile civilizate acest interes reprezinta o intreaga bransa, adica alturi de interesul pentru pastrarea si conservarea trecutului mai este LA FEL si interesul pentru afaceri (incepand de la sectiunea automobilia si trecand peste accesoriile pentru soferi si masini si terminand cu restaurarea acestor vehicule).
    Cred (si stiu) ca o masina care trece de 200km/h e mai periculoasa ca una care nu depaseste 100km/h, dar partea tehnica nu are nicio vina pentru faptul ca pe strazile patriei noastre legea lispeste cu desavarsire (sau ma rog se aplica foarte rar).
    Deci sa nu dam vina pe automobilul in sine ci sa dam vina pe cel ce-l conduce total iresponsabil si pe lege, nu-i asa?
    Nu de alta dar eu nu cunosc decat o singura tara din lume cu un singur tip de strazi unde e voie sa mergi cu 200km/h si tare ma tem ca nici macar la ea nu va referiti ci strict la ceea ce e in tara noastra.
    Cum e mai bine sa se aplice legea, cred ca nu e treaba mea, treaba mea e sa conduc responsabil si sa-mi intretin masina intr.o stare buna de functionare, dar exemplul dvs. e unul bun pe care personal nu l-as refuza.

    La final as vrea sa precizez ca sunt un pasionat si iubitor al automobilismului si un mare admirator al automobilismului clasic, iar in discutie m-am amestecat fiindca nu mi se pare cinstit sa negam prezentul doar de a scoate in evidenta trecutul.
    Asta ca sa nu se creada ca umblu ca un Gica Contra.
    Cine are ochi sa vada si minte sa gandeasca va vedea ca trecutul iese singur in evidenta, cel putin la o privire mai atenta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa-mi fie cu iertare dar nu vad cu ce m-ati contrazis. Deci amandoi am spus ca la acest concurs iau parte de obicei numai cele mai bune creatii ale timpului (deci si creatiile de azi vor participa peste XX sau XXX ani acolo!!) si amandoi am spus ca azi nu se mai deseneaza ca pe vremuri, la care dvs. ati insirat anumite motive iar eu nu.Dar o voi face acum.
    Cred ca motivele principale sunt cel putin doua si anume: caietul de sarcini (dictat de clasa politica cu ale sale masuri gen siguranta, evolutie, etc) a devenit de fapt un dosar mare si greu respectiv cererea de tehnologie din partea clientelei.

    RăspundețiȘtergere
  9. Erau fff multe cu design modest, problema e ca cele speciale erau atunci opere de arta iar cele de azi sunt OZN-uri. Nu mai spun ca nu exista posibilitatea sa-ti comanzi o masina unicat decat daca platesti de 10 ori pretul ei si nici atunci firmele nu accepta sa-ti vanda o platforma necarosata.

    Eu personal nu mi-am cumparat si n-o sa-mi cumpar (probail )niciodata o masina noua, dar sunt cateva masini mai recente care imi plac, BMW Z3 , Alfa Romeo Brera, astea cred ca vor deveni clasice, in rest tot ce au produs firmele astea 2 in ultimii 15 ani (ca s aluam numai 2 mari producatori) sunt niste modele total neinteresante, daca vreti o luam pe marci si o sa vedeti ca exista maxim un model la fiecare care sa fie cat de cat ok.

    Daca Dvs credeti ca peste 70 de ani o sa poate cineva restaura o masina 2010 cum am facut eu Aero-ul 1937 va inselati. Masinile de astazi inglobeaza atat plastic si atatea piese care dupa 15 ani nu le mai gasesti decat prin cimitire (si nu le poti reproduce/adapta) incat n-o sa le poata face nimeni. Numai daca o sa calculati cate matrite sunt necesare pentru producerea interiorului o sa vedeti ca e impozibil sa le mai refaca cineva, pentru ca plasticul in 100 de ani se face praf.

    Si mai e o treaba , astazi masinile sunt calculate sa nu tina mai mult de 10-15 ani (CEEA CE MI SE PARE O HOTIE), ca sa te determine sa o schimbi. Treaba asta nu exista pana pe la sfarsitul anilor '70. Am vazut masini cu 150 de mii e km care ,mergeau cu discurile originale (uzura nu depasea 2 mm), astazi pana si la masinile care costa peste 20.000 ele sunt CONSUMABILE, nu primesti garantie la ele si daca tin 30.000 trebuie sa te bucuri.

    Pe vremuri producatorii se bateau sa inglobeze in masinile lor ce era mai bun, luau instalatia electrica de la o firma, franele de la alta, apelau la carosieri externi, etc acum se bat care face mai multe piese in CHINA ca sa coste mai ieftin si ei sa castige mai mult.
    Au fost firme care au falimentat sau erau pe aproape pentru ca vindeau masinle cu profit f mic, adica plateai cam cat facea, acum platesti cat nu face si primesti o chestie in care nu-ti face placere sa mergi.

    Prezentul nu-l minimalizez pentru a elogia trecutul, prezentul pur si simplu nu exista, cu parere de rau, pentru mine, uitati-va unde se fac si cine detine marile firme, MG -ul chinezesc e doar un exemplu. E trist , f trist.

    RăspundețiȘtergere
  10. Deci pana la urma nu suntem chiar asa de diferiti in pareri cum s-a lasat impresia la inceput.
    Dvs. spuneti ca si "pe vremuri" erau foarte multe masini cu un design "fff modest", lucru care se intampla si azi dar ca cele speciale erau opere de arta ceea ce astazi nu mai este cazul.
    Aici cred ca ar fi foarte interesant de stiut la care perioada anume ma referiti, fiindca la urma urmei e o mare diferenta intre automobilismul interbelic si cel postbelic. Adica una e sa vorbim de perioada cand firme de genul Bugatti, Maybach, Duesenberg, s.a.m.d. erau la apogeul istoriei lor si alta sa vorbim de designul masinilor aniilor ´60, ´70.
    Eu v-as mai linisti si v-as asigura ca pe langa multele OZN-uri din zilele noastre mai exista destule capodopere de arta care vor fi mereu admirate si de ce nu copiate (in mica masura) si care cu siguranta vor intra in analele automobilismului si ale designului auto.
    Sigur ca e vorba de masinile scumpe, dar nu cumva marcile mai sus insirate erau tot marci scumpe?
    Dupa cum ii spune si numele, o masina speciala e ceva special, clasica sau contemporana, nu are a face, ceva special (si unicat) inseamna intotdeauna ceva prestigios ca si brand, design si pret.
    Dupa cum bine spuneati, masinile prezentate la aceasta manifestatie sunt mare parte din ele speciale deci automat comparatia cu cele de serie mare din zilele noastre, e inechitabila.
    Sau ma rog, daca tinem cu orice pret sa scoatem clasicul in fata.....

    Degeaba luam impreuna la cercetat toate marcile si modelele din zilele noastre pentru a determina care e frumoasa si care mai putin, concursul in subiectivism nu ne duce mai departe, dar sunt de accord ca mai mult de 2-3 modele/brand nu pot fi declarate frumoase.
    Iar asta e o limita optimista.

    Eu n-am spus niciodata ca masinile din zilele noastre mai pot fi restaurate la fel de "lejer" ca cele de alta data. Atata lucru mi-e si mie logic ca din moment ce nu le mai putem repara, de restaurat va fi practic imposibil. Si totusi sunt sigur ca cele doua modele amintite de dvs. mai sus (Z3 si Brera) vor putea fi admirate si peste 50 de ani la concursuri de gen, indiferent ca acestea au fost restaurate de persoane fizice sau cu ajutorul profesionistilor.
    Daca nu exista INCA metode de restaurare pentru masinile zilelor noastre asta nu inseamna automat ca niciodata nu va exista vreo posibilitate de a restaura asa ceva. Asa cum tehnica a evoluat si ne ofera azi absolut tot ce ne dorim pentru a restaura o masina ca a dvs., eu unul am incredere ca si pe viitor va fi posibil acest lucru. La urma urmei sa nu uitam ca industria auto si cei de pe langa ea au tot acest interes.
    Iar daca ma gandesc ca la restaurarea unui automobil clasic nu se pot folosi numai piese originale, imi dau seama ca acelasi lucru poate fi valabil si peste 50 de ani pentru masinile din zilele noastre.
    A intretine un automobil clasic n-a fost si nu va fi niciodata un hobby ieftin deci cine isi va permite un Z3 peste 50 de ani, nu are de cat ori sa inlocuiasca acele componente de plastic cu ceva mai rezistent ori sa le inlocuiasca din 15 in 15 ani (cifra amintita de dvs.).

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt de acord ca e o mare hotie sa proiectezi un automobil care sa tina numai 15 ani, dar noroc ca in practica nu prea e asa, adica o masina ingrijita - a se vedea actualele youngtimere si de ce nu si primele masini intrate in categoria oldtimer - fac fata cu succes acestei piedici. Dar repet, cu niste eforturi financiare, lucru valabil si pentru automobilele clasice, ca doar nu vor fi ajuns pana in zilele noastre cu zero intretinere.
    E de laudat exemplu dat cu placutele de frana dar sunt sigur ca pentru asta s-a investit mult mai mult in alte parti.
    Trist e ca la capitolul consumabile nu mai exista nicio diferenta intre KIA si Rolls!!

    Relatia constructor auto - furnizor sa stiti ca exista si astazi si va asigur ca nu tot ce sta intr-o masina e musai sa fie MADE IN CHINA. Sunt si asta dinainte de globalizare dar nici sa dramatizam si sa reducem totul la aceasta sigla nu mi se pare corect.
    Sa nu uitam nici de Lamborghini cu destule componente Audi, Aston cu cele Ford sau Ferrari cu cele Fiat!! Deci nici nu e nevoie sa ne uitam la altii in ograda ca si la noi e plin de "glume proaste".
    Sigur ca e trist faptul ca au trebuit sa-si inceteze activitatea o gramada de firme auto ale automobilismului clasic din motive financiare, dar asta e un lucru intalnit in absolut orice bransa si poate nu o sa va vina sa credeti dar VW ne declara zilele trecute ca profitul lor net/masina a scazut la 160€, acum pe timpul crizei. Doar cantitatea si faptul ca se cumpara piese in cantitate (pentru toate marcile din grup) le mai aduce profit. Noroc ca sfarsitul crizei e macar la orizont ca cine stie ce soarta ar avea unii dintre ei.

    Daca pentru dvs. nu exista prezent, eu unul nu va pot decat respecta aceasta decizie, de discutat pe seama ei nu cred ca ar mai avea rost fiindca am risca o discutie fara sfarsit.
    Exemplul cu MG e graitor si trist totodata dar chiar degeaba nu s-a ajuns acolo, la urma urmei vorbim de o afacere, cu masini dar o afacere, care daca nu e bine facuta risca sa fie inghitita.
    Mie mi se pare mai trist sa reinvii marci precum Bugatti si Maybach si sa-ti bati joc de ele in ultimul hal asa cum tocmai se intampla acum cu ele. Deci si de data asta, nici nu e nevoie sa ne uitam la ce fac chinezii, e deajuns sa ne uitam mai atenti la ce se intampla la noi in Europa si te cam apuca durerile de burta.
    Dar oricum ar fi MG, Volvo si altii, acestia sunt, multumim lui Dumnezeu, exceptia si nu regula. Deci "sfarsitul lumii" inca n-a venit.

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. Pe scurt, ca fiecare are argumetele lui :

    1. Te cam contrazici singur, daca Bugatti si Maybach sunt o bataie de joc si nu te pot contrazice dpdv al designului, nu vad cine produce capodoperele de care vorbesti, NUMESTE MACAR CATEVA, ca Ferarri nu mai stiu nici ei de cand n-au mai scos un model care sa faca furori, Porsche a trecut la capitolul 4x4 si 4 usi, singurii care fac capodopere dupa mine sunt DACIA, daca stai si te uiti in urma cu cativa ani. Duster e o capodopera pe langa Super Nova , si inca una in care nu intra apa.

    2. Povestea cu youngtimer-ele e o frectie, un paleativ, masinile adevarate sunt cele facute pana la mijlocul anilor 70, cum spune un amic FARA BARA DE PLASTIC. Si nu greseste foarte mult. Nu exista nici un raliu sau concurs important de masini de colectie unde sa fie admise youngtimer-ele si treaba asta nu se schimba desi unele au facut 25-30 de ani, pur si simplu oamenii le considera banale . Nu sunt impotriva colectionarii lor numai ca mi se pare o chestie pentru cei care fac primii pasi in pasiunea asta, iar in unele cazuri scuza ca mergi cu o masina veche. In plus majoritatea sunt folosite zilnic si in mare masura, afara, au GPL. Deci sa ma ierti dar numai conservate nu sunt, sunt un fel de colac de salvare low cost spre o adevarata masina de colectie.

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu ma contrazic singur nicaieri, daca ai fi citit mai atent ai fi vazut ca exemplele cu Maybach si Bugatti au cazut intr-un alt contex decat cel privitor la design.
    Sa fiu mai clar:
    eu sunt de parere ca Ettore Bugatti s-ar roti in pamant daca ar stii ca de 20 de ani, cand unii cand altii se chinuie sa faca ceva cu brandul asta si daca chiar reusesc, e vai de felul in care se reuseste. Un Veyron care a avut nevoie de vreo 12 ani pana la primele livrari (si alea amanate la nesfarsit) cu 4 motoare in V sudate unul de celalalt, e orice numai demn de marca asta nu.
    Cat priveste Maybach, acele cifre visate de mai marii firmei, tocmai aflam ca n-au fost niciodata indeplinite si ca acum se pune problema desfintarii firmei (sau vanzarea ei in China? :) ).
    In rest cred ca mai exista destule firme premium la nivel mondial decat aceste doua.
    Deci asta am vrut sa spun cu cele doua firme si nimic altceva.
    Cine mai produce capodopere (dpdv al designului?) sau ma rog, sa le numesc masini frumoase ca nu am atata greutate in domeniu incat sa le si numesc capodopere:
    Alfa Brera si 8C Spider, BMW Z4 si 3 Coupe, Abarth 500, Audi A5, Vette, ambele modele Lamborghini, Lotus Exige, superbele creatii Maserati, Spyker C8, Nissan 370Z, Mazda RX-7, modelele Aston Martin, Jaguar XKR, Benz CL, MINI, Porsche 911, SAAB 9-3 si Honda CR-Z.

    Dacia nu face capodopere, Dacia la fel ca si Skoda, Seat si multi altii traiesc si respira fiindca asa vor altii nu fiindca ei SINGURI din propriile puteri ar fi in stare de asa ceva. Ma rog, daca nu vorbeste patriotul din noi. Dupa conceptul pe care il descrieti ar trebui sa punem firmele coreene la loc de top.

    Referitor la punctul 2, e posibil sa cam vorbim unul pe langa celalalt, adica dvs. va referiti cu siguranta la cei ce au mostenit (sau cumparat ieftin) o masina veche si trag de ea cat mai pot ori eu ma refer strict la colectionarii din vest care isi misca aceste automobile strict in w/e la vreme frumoasa si la intalnirile de gen si nicidecum zi de zi, vara, iarna.
    E normal ca la o intalnire de oldtimere sa nu se primeasca youngtimere si asta nu fiindca sunt banale ci fiindca se stie foarte bine ca si youngtimerele au intalnirile lor dar mai ales fiindca acestea nu indeplinesc criteriile de inscrierile (an de fabricatie, ca sa fiu mai clar).
    N-as crede ca toate masinile din ´70 - ´75 sunt asa banale cum lasati sa se inteleaga.
    Asadar dupa cum bine vedeti, n-am facut referire la bietele masini de pe strazile patriei ci la cele cu o soarta mai fericita.

    RăspundețiȘtergere
  15. Dragostea pentru youngtimere are in mare masura ratiuni economice, sunt ieftine, deci usor accesibile. Pe de alta parte se spera ca vor fi scumpe in viitor. Unele dintre ele chiar vor fi, asta daca o sa fie conservate.
    Teoria ca cineva colectioneaza un Mercedes sa zicem din 1980 din pasiune tine pana la un punct, daca are amintiri legate de ea, e masina familiei, etc. Mai departe sunt convins ca orice pasionat ar lua instantaneu un model cu cateva decenii mai vechi, daca si-ar putea permite. Exista si categoria celor care nu-si pot permite un Mercedes nou si atunci devin colectionari de youngtimere. E foarte bine ca exista aceste categorii de colectionari, cu conditia sa conserve masinile. Din pacate curentul youngtimer si cel a tunarii masinilor clasice merg umar la umar.

    RăspundețiȘtergere
  16. Subscriu la spusele dvs. daca ne referim la acea clasa de oameni si masinile lor, cumparate cu acele scopuri. Nu e greu de inteles de ce se ajunge acolo, mai ales daca ne gandim ca in vest pana si bancile recomanda masinile clasice ca pe o investitie sigura si stabila pe termen lung. Singura parte buna din toata aceasta poveste oarecum trista e ca macar odata si odata acele masini - speram noi - sa ajunga pe mainile potrivite ale adevaratului pasionat.
    Asadar exemplul meu s-a referit la cazul ideal al colectionarului de youngtimere si ma bucur ca de ceva vreme incoace publicatiile (nemtesti) de specialitate aloca tot mai mult loc acestei categorii, ca sa nu mai vorbim chiar de publicatii expres precum:
    http://www.youngtimer-magazin-online.de/.
    Tuningul pe aceste masini e doar un gest de prost gust si definitiv de condamnat.

    RăspundețiȘtergere