duminică, 25 aprilie 2010

Retroparada primaverii - episodul XII













A mai trecut o editie din Retroparada Primaverii si, ca unul care a participat la aproape toate (mai putin 2008 & 2009), ma gandeam cu nostalgie cum arata acest eveniment acum 12 ani si cum arata el astazi. O mana de pasionati, un club proaspat fondat RETROMOBIL CLUB ROMANIA, cateva masini, plecau la un drum care n-a fost usor si nici pe departe nu s-a terminat. Povestea continua iar pentru mine data de 24 aprilie 2010 va ramane un punct de referinta pentru ca dupa aproape 20 de ani de cand mi-am cumparat prima masina din colectie am reusit sa particip la un eveniment cu un vehicul istoric antebelic. Revenind la Retroparada Primaverii vreau sa-l felicit pe colegul Cezar Margarit, reprezentantul R.C.R. in Judetul Prahova pentru locatia aleasa (restaurantul Regina Noptii din Paulesti, amplasat intr-o splendida padure) asa cum felicit intreaga echipa organizatorica. Merita felicitati si participantii, o parte din ei veniti de la mare distanta, fiind prezente masini din Brasov, Braila, Constanta, Pitesti, Craiova, Targoviste, Ploiesti si Bucuresti. Am putut admira cateva splendide automobile, prezente ca si Aero 30 Roadster (in foto 3 - pazita cu strajnicie de un caine de pripas) in premiera la un eveniment R.C.R. : Renault Caravelle (foto 2), Cadillac Eldorado (foto 6) , Alfa Romeo SS 1600 (foto 10), Mercedes 350 SEL (foto 8), Opel Super Six (in prima si ultima fotografie).

Vremea a tinut cu participantii, nu s-au inregistrat incidente tehnice, numarul total de vehicule istorice prezente la Bucuresti si Paulesti fiind de 49. Startul si expozitia din deschiderea evenimentului au avut loc la Muzeul Aviatiei http://www.youtube.com/watch?v=CsZUlETcca0 (filmare http://www.muzeujucariilor.ro/)

Voi reveni cu detalii despre experienta celui mai lung voiaj efectuat cu Aero pana in prezent.


Nota : Informatia din reportajul Antena 3 , referitoare la folosirea vreunui Aero "la curse" de catre familia regala e eronata si probabil culeasa de reporter din public.

Alte materiale legate de eveniment :

3 comentarii:

  1. Pe langa Aero, pe care am vrut sa-l vad la lumina zilei, binenteles, circuland, o alta masina mi-a atras atentia. Este vorba despre MERCEDES 300 SEL AUTOMATIC, un model foarte rar in Romania. In Bucuresti au existat cateva, una dintre acestea era binecunoscuta fiind mai mereu parcata in fata restaurantului "Monte Carlo" din Parcul Cismigiu. Mai stiu inca doua astfel de masini, una de culoare mov metalizat pe care am vazut-o ultima data in anii '90 in zona Salii Palatului (avea inca nr. vechi) si alta de culoare rosie care din pacate nu mai exista din anii '80.
    DAN

    RăspundețiȘtergere
  2. Astazi am vazut in Bucuresti, pe o staduta paralela cu B-dul Magheru, un Mercedes 300 SEL, dar modelul european care difera la exterior doar la forma farurilor fata de 300 SEL-ul american postat de Bogdan in acest articol impreuna cu un Renault Caravele (in foto 2). Mi-am adus aminte de o restaurare a bordului unei astfel de masini ce se intampla prin anul 1996. Era un 300 SEL european de un alb impecabil si apartinuse unui general de armata sau cam asa ceva. Umblandu-se probabil la bord(instalatia electrica) a luat foc, mai bine spus a ars mocnit si s-a topit. Printr-un concurs de imprejurari bordul a ajuns in posesia unui amic de-a tatalui meu, care l-a adus la noi in curte pentru restaurare. Cautand piese pentru reparatia lui am gasit la acea vreme in orasul Magurele, jud. Ilfov, doua astfel de Mercedesuri 300 SEL, dar descompletate. Ideea este ca s-a reusit restaurarea acestuia cu ceva aventuri destul de amuzante pe care mi le-am reamintit cu placere la revederea astazi a modelului identic de MERCEDES.
    Bogdan, din scurta discutie pe care am avut-o la "Retroparada Primaverii" ai spus ca ai gasit almanahurile cerute de mine. Cand ne putem intalni?
    DAN

    RăspundețiȘtergere