luni, 31 mai 2010

Prin gaura cheii (II)





Va promiteam cu ceva vreme in urma ca voi incerca sa va tin la curent cu toate proiectele de restaurare din Romania care au ca obiect vehicule istorice antebelice. Din pacate ele nu sunt foarte numeroase asa incat frecventa acestor articole nu va fi foarte mare. Am insa placerea sa va prezint un proiect care vorbeste de la sine despre perfectiunea spre care ar trebui sa tinda toti posesorii de vehicule istorice. In urma cu vreo 10 ani inginerul Razvan Badulescu reusea sa readuca pe soselele patriei un Fiat 1100 din 1939. Momentul a nascut numeroase discutii pentru ca masina fusese achizitionata carosata si in urma proiectului devenise cabriolet. Cum printre pasionatii de vehicule istorice se numara si multi carcotasi au aparut imediat acuze ca modificarea a fost facuta pentru a obtine dintr-o limuzina un cabriolet, o chestiune des intalnita in Romania inainte de '89. Cu un calm de care sincer nu cred ca as fi in stare, dl . Badulescu a explicat ce si cum, cu argumente extrem de solide. Personal cunosteam istoria automobilului, pentru ca eu ii dadusem "pontul". Masina fusese carosata pentru a putea fi utilizata ca taximetru, reglemetarile interzicand folosirea masinilor decapotabile pentru astfel de prestatii. Practic cineva mersese la un cimitir de masini, taiase un plafon cu tot cu stalpi si ramele parbrizului si lunetei si il aplicase pe masina decapotabila. La momentul respectiv restauratorul a facut tot ce s-a putut, aducand automobilul foarte aproape de original. Dupa o munca imensa, in loc de o apreciere unanima, a primit si cateva bobarnace. Sunt convins ca acest lucru l-a ambitionat, insa ramanea o "mica mare" problema, piesele originale care ii lipseau : rama parbrizului, care original era demontabila si mecanismul de decapotare, ambele refacute de la 0. Personal cred ca cei cu adevarat pasionati, care fac sacrificii si care pun suflet in aceasta pasiune au steaua lor norocoasa. Asa a fost si cazul dlui Badulescu, care dupa cativa ani, prin intermediul dlui Gabi Gordea, un pasionat din Brasov, a gasit in stare de epava o masina identica. O sansa extrem de mare, pentru ca vorbim de un Fiat 1100 model Colonial, varianta civila. Masina zacea uitata sub cerul liber intr-un sat din judetul Brasov, departe de soseaua nationala. Cum problema pieselor se rezolvase ramanea o problema : sa iei decizia sa desfaci o masina care merge perfect (foto sus) si parcurge orice distanta, sa inlaturi rama reconstruita si sa faci toate modificarile necesare pentru ca masina sa revina 100% la original. Dl Badulescu nu numai ca a luat rapid aceasta decizie insa a plusat, hotarand sa revopseasca integral caroseria, pentru ca intre timp obtinuse codul original al vopselei. In plus tapiteria va fi refacuta integral, alaturi de soft-top. Comentariile va las sa le faceti voi, eu unul abia astept momentul in care automobilul va fi finalizat. Ii propun dlui Badulescu sa ofera carcotasilor, pe care sunt convins ca in retine foarte bine, cate o bucata din rama inlocuita in timpul acestui proces, ca amintire. Poate asa o sa-i faca sa reflecteze : cat de usor e sa comenteze, sa dai lectii si cat de greu e sa faci ceva concret, mai exact sa salvezi un vehicul istoric antebelic.

sâmbătă, 29 mai 2010

Calauza Automobilistului in Romania (I)

Recent arhiva AUTOMOBILIA s-a imbogatit cu o lucrare rarisima. Este vorba de editia a III-a "Calauza Automobilistului in Romania" publicata in 1912 de Ion N. Camarasescu. Autorul era la acea vreme editorul Revistei Automobila si detinea functia de secretar al Automobil Clubului Regal Roman (A.C.R.R.). Lucrarea are formatul A5 si contine 662 de pagini.
Pe langa harti ale oraselor din Romania, descrieri de trasee, lucrare contine statutul A.C.R.R., lista automobilelor inmatriculate in capitala, lista "pricipalelor case de automobile din Romania", legislatia rutiera, sfaturi tehnice precum si numeroase reclame. Prezentarea lucrarii o voi face in mai multe episoade, momentan o citesc pe nerasuflate.

vineri, 28 mai 2010

3. Raidul Marii Negre

Astazi 28 mai 2010 incepand cu ora 8:30 de la kilometrul 20 al Autostrazii Soarelui se da startul editiei a III-a RAIDUL MARII NEGRE, al doilea eveniment din calendarul RETROMOBIL CLUB ROMANIA. 21 de vehicule istorice si-au anuntat participarea, raidul urmand sa aiba ca punct final statiunea bulgareasca Nesebar.

joi, 27 mai 2010

Autoshow 10 (249)

In numarul numarul 10 (249) al revistei AUTOSHOW puteti citi prezentarea BUGATTI 35 B (1927) , exemplar din colectia Muzeului National al Automobilului - Carlo Biscaretti di Ruffia (Torino).

duminică, 23 mai 2010

Proiectul AERO (XIV) - Goana dupa piese

Va ramasesem dator cu povestea excursiei din perioada 7-8 mai cand m-am deplasat la Zurich unde un fost proprietar de Aero vindea o serie de piese. Nici una din aceste piese nu-mi trebuie in prezent dar stiti cum e, cand iti trebuie nu gasesti. Omul meu, de origine ceha, stabilit in tara cantoanelor de vreo 40 de ani, apucase in tinerete, in tara natala, sa caute si sa gaseasca piese in stare perfecta, o chestie care atazi e foarte greu de realizat. Vanzand masina a ramas cu foarte multe piese din care am avut sansa sa fiu primul care se aprovizioneaza. Le rezervasem din ianuarie, insa cum suma negociata nu era chiar mica (multi isi cauta masina de banii astia) a trebuit sa tot aman deplasarea. Piesele ca piesele insa Elvetia e cu siguranta cea mai scumpa tara europeana, la ei criza nu a inceput si nici n-o sa inceapa pentru fac totul cu cap. Asa cum stabilisem dl Milan m-a asteptat la aeroport, tranzactia petrecandu-se in parking. Il rugasem sa aduca toti cei 3 saboti/tamburi pe care ii oferea spre vanzare pentru a putea alege. Si bine am facut pentru ca unul din sabotii pe care el ii credea mai buni (erau frumos vopsiti si "potcoviti")era fisurat asa ca m-am multumit cu unul ruginit dar intact. Dinamul, care inglobeaza si delcoul, a fost revizionat cu multi ani in urma in Germania, fiind pastrat neutilizat. Capacul diferentialului de pe masina mea are o sudura veche, la carcasa axului de directie, banuiesc ca la demontare cineva a batut in el sa-l dezlipeasca si l-a fisurat. Ca sa dorm linistit am zis ca e bine sa am piesa in stoc, mai ales ca ea inglobeaza caseta si bara de directie. Partea si mai buna este ca are si sistemul d epornire prin manivela, care la masina mea lipseste. Suportul motorului e o piesa care se poate reconditiona si in Romania insa am preferat s-o cumpar gata facuta. Saboti de rezerva mai aveam, insa sudati in diferite locuri. Problema lor majora e ca imbatranind materialul ori se rupe pintenul care fixeaza arcul (sunt practic nereparabili) ori se fisureaza (cazul meu, se sudeaza dar nu mai au viata lunga). Tamburul e si el o piesa importanta care sufera acelasi proces de imbatranire, in plus se ovalizeaza si sfera uzuri. Am bagat toate piesele intr-o valiza si le-am lasat la bagaj de mana ca sa ma pot deplasa lejer. O sa va intrebati de ce tocmai in Elvetia ? Pai acum vreo 3 ani am fost in Cehia, la Brno si nici urma de piesele astea asa incat e bine sa le iei cand le gasesti, o doua ocazie e posibil sa nu se mai iveasca. In plus urmaresc si http://www.aukro.cz/ si daca apar, piesele de Aero sunt in general si scumpe si proaste. Asa incat dorm mai linistit dupa achizitia asta. Vanatoarea continua !

vineri, 21 mai 2010

Muscel Racing Contest 2010


Astazi si duminica la Campulung se desfasoara Muscel Racing Contest, primele doua etape din Campionatul National de Viteza in Coasta DUNLOP 2010. Cu aceasta ocazie va debuta in premiera in Romania "Grupa I" in care sunt implicate vehiculele istorice.
Programul Etapei 1 :

7:30 Deschiderea parcului inchis
8:30 Recunoastere traseu
9:45 Antrenamente oficiale mansa 1
11:00 Antrenamente oficiale mansa 2
12:30 Start mansa 1
14:00 Start mansa 2
17:30 Afisarea rezultatelor definitive
18:00 Festivitatea de premiere
18:30 Conferinta de presa cu castigatorii

Automobilele istorice de competitie trebuie sa indeplineacsa urmatoarele conditii :

- Sa fie omologate ca vehicul istoric conform legilor din Romania, in conformitate cu Ordinul Ministerului Transporturilor nr.1700/2005, care precizeaza: “vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecuta de la incetarea fabricatiei tipului respectiv de vehicul este de cel putin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi originale, restaurate si reconstruite”. - In CNVC Dunlop 2010, pentru automobilele incadrate la Grupa I anul de incetare a fabricatiei tipului respectiv de automobil trebuie sa nu fie mai recent de anul 1976.
- Sa fie conform cu fisa de omologare F.I.A. din perioada respectiva
- Sa respecte anexele K si J ale codului F.I.A.
- Se va concura pe clase in functie de cilindree - Clasa I1 <> 2000 cmc
- Echipamentul de securitate trebuie sa fie conform Anexei J – FIA.

Clasament General Etapa 1 - Grupa I :

1 161 Ciolan Alexandru - MGC-GT (foto)
2 222 Popescu Tariceanu Calin - Lancia Fulvia HF
3 201 Stoian Ion Cristian - Opel Rekord 1900
4 203 Iordache Nicolae - Renault 12 Gordini
5 213 Matei Valentin - Fiat 128 Rally
6 226 Popescu Horia - Alpine Renault A110 DNS *

* defectiune la cutia de viteze dupa mansele oficiale de antrenament
Clasament General Etapa 2 - Grupa I :
1 226 Popescu Horia - Alpine Renault A110
2 211 Ganescu Costin - Porsche 911
3 161 Ciolan Alexandru - MGC GT
4 222 Popescu Tariceanu Calin - Lancia Fulvia HF
5 201 Stoian Cristian - Opel Rekord 1900
6 213 Matei Valentin - Fiat 128 Rally

marți, 18 mai 2010

Autoshow 9 (248)

In numarul numarul 9 (248) al revistei AUTOSHOW gasiti prezentarea SKODA 1100 OHV (1939), una dintre vedetele ANTEBELLUM 2010, vehicul istoric restaurat de ing. Razvan Badulescu (in fotografie).
Revista a fost distribuita gratuit participantilor la ANTEBELLUM 2010, cu sprijinul dlui Dan Scarlat, redactor sef AUTOSHOW, mare admirator si constant sustinator al miscarii vehiculelor istorice.
Foto : www.amj.ro

luni, 17 mai 2010

Antebellum - La borna nr. 6


ANTEBELLUM a avut doua parti distincte. In prima parte a fost expozitia de la Palatul Sutu, la care primele automobile au inceput sa soseasca in jurul orei 9:00 (foto 2). La 11:00 trecute fix s-a dat startul paradei. Privind in oglinda retrovizoare am vazut inca de la primul semafor cateva masini parasind (motivat) coloana asa incat ma gandeam ca pana la iesirea din Bucuresti o sa raman de unul singur. Numai ca, surpriza, la iesirea din Bucuresti (foto 3) grupul de antebelice era format din 7 automobile. Deplasarea pana la Belciugatele a decurs fara probleme iar Popasul Rustic Diana este un loc cu totul aparte. Restaurantul, pozitionat pe un ponton, are specific pescaresc, mancarea este delicioasa iar servirea ireprosabila (multumim dlui Mihai). Ca organizator am avut emotii insa la final toata lumea a fost incantata de locatie, descoperita de colegul Razvan Badulescu. In jurul restaurantului gazdele au organizat o adevarat gradina zoologica din care nu lipsesc poneii, caii, caprioarele si diferite pasari. Vremea s-a mentinut frumoasa pana la final , chiar daca norii negrii si intensificarea vantului ne-au creat ceva emotii.

La final am sa prezint cateva succinte concluzii. Alegerea locatiei s-a dovedit a fi una fericita. Palatul Sutu ofera expunere maxima, un cadru adecvat specificului evenimentului, iar curtea sa poate gazdui pana la 20 de automobile fara probleme. Publicul a devenit mult mai avizat iar civilizatia a fost desavarsita (nu au ramas in urma noastra gunoaie, nu s-a urcat nimeni in/pe masini, ba am fost chiar intrebati uneori daca e permis fotografiatul). M-am bucurat sa constat ca interesul presei pentru evenimentele de gen e incomparabil mai ridicat in prezent fata de anii trecuti, numeroase publicatii si posturi TV fiind prezente la ANTEBELLUM. A fost prima editie la care parada a parasit Bucurestiul, acest lucru urmand a capata un caracter permanent. Mai multi participanti dar si spectatori mi-au spus ca evenimentul a avut ceva din parfumul manifestarilor organizate inainte de '89 in Romania, iar un turist britanic se minuna cu voce tare ca un astfel de eveniment e posibil in Romania. Recomand si altor organizatori reteta, masini cat mai vechi, originale si obligatoriu in stare impecabila. Urmatoarea expozitie si parada a vehiculelor istorice antebelice, MOTOR NOSTALGIA, este programata pentru 13 iunie, voi reveni cu detalii.

Nemuritorii AC/DC

Memorabil concertul de aseara din Bucuresti al legendarei trupe AC /DC, un eveniment pe care-l astept de 30 de ani, sau ca sa fiu corect de 20 ca inainte 1989 nici nu puteai visa la asa ceva. N-am prins prestatia americanilor de la Down insa Iris au fost si ei la inaltimea momentului. Am sa rememorez cateva episoade traite de mine, ca mare fan AC/DC.
In primul rand nu o sa uit cenzurarea aprope totala a acestei trupe la radio si in publicatii. Imi aduc aminte ca prin '86 in Almanahul Scanteia Tineretului la rubrica muzicala a aparut o poza cu Angus Young. Am cumparat 3 exemplare, una a ajungad insigna, lipita pe un carton, alta a fost lipita pe primul disc Iris (AC/DC-ul Romaniei) iar a treia pe peretele camerei, desi poza avea doar vreo 4 cm patrati.
Apoi locatia aleasa pentru concert o consider extrem de potrivita. Imi place sa cred ca militienii in acceptiunea carora AC/DC inseamna "accept capitalismul detest comunismul" au avut oarece cosmaruri ieri noapte cand concertul a rasunat in intreaga capitala. Probabil ca cei mai tineri or sa rada cand o sa auda ca la concertele rock din Polivalenta umblau uneori niste tovarasi cu lanterne si ii extrageau pe cei care purtau bratari cu tinte, aveau lanturi la brau sau nume de formatii capitaliste scrise cu pixul pe blugi sau tricouri. Cele mai "vanate" nume erau AC/DC, KISS (sigla care le amintea de SS-ul nazist) si IRON MAINDEN pe care militienii, vrand sa para spirituali in imensa lor prostie, il citeau "ION E PE MAIDAN". "Voi o sa duceti tara asta de rapa" spuneau ei, si sarmanii tablagii n-au gresit prea mult, pentru ca dupa '89 Romania a devenit vaca de muls a unor smecheri. In timp ce noi ne bucuram ca aparusera pe piata casete cu muzica rock din vest baietii destepti furau de zor pana au reusit sa devina din militieni si activisti mari oameni de afaceri.
O chestie foarte ciudata , nu-mi dau seama nici acum cum a fost posibil dar in 1980 (posibil 1981 desi discul s-a lansat in 25 iulie 1980) pe piata romaneasca a fost distribuit oficial, e drept intr-un numar redus (mai mult "pe sub mana" adica cu spaga), albumul Back In Black (discul era Made in India), cel mai vandul album rock al tuturos timpurilor (112 milioane de exemplare vandute in intreaga lume).
As vrea sa-i strang mana si sa-l feliciti pe cel care intr-o zi de duminica, intre Cantarea Romaniei si Telejurnal, a avut curajul si a bagat pe TVR1 videoclipul "It's a long way to the top", realizat in formula cu Bon Scott (R.I.P.). Ani de zile, cu exceptia unui amic care-l vazuse, nimeni nu m-a crezut ca TVR a difuzat asa ceva, mai ales ca videoclipul, fiind foarte vechi, fusese realizat si difuzat numai de televiziunea australiana. Acum vreo 2 ani a aparut pe piata un dublu DVD AC/DC intitulat "Family Jewels" care contine filmari rare din istoria trupei, incluzand si acest videoclip (trupa e pe un camion si circula cantand prin Melbourne). Acum am dovada existentei videoclipului din pacat nu mai am cui sa demonstrez ca nu visasem in anii '80, gasca mea fiind imprastiata in patru zari si pe mai multe continente.
Inchei cu o poveste din anul 1983, cand impreuna cu un amic posesor al celebrului (pe atunci) casetofon sovietic Electronika 302 echipat cu baterii, am mers la Biblioteca Americana, unde se facea auditia nou lansatului album AC/DC "Flick of the switch", si am piratat prin microfon albumul, devenind eroii gastii, desi inregistrarea avea o calitate mediocra.
Ieri, pentru doua oara, ascultand AC/DC m-am simtit iarasi pusti, o chestie care mi s-a intamplat si dimineata la expozitia Antebellum, unde am retrait atmosfera manifestarilor din anii '80, o chestie care m-a bucurat la fel de mult ca si concertul.

duminică, 16 mai 2010

Antebellum - Muzeul de 90 de minute









Ieri stateam in casa si priveam stresat pe geam cu turna cu galeata. N-am reusit sa adorm decat spre ziua cu gandul ca vremea rea va "sabota" expozitia si parada ANTEBELLUM. Dimineata un soare puternic scalda capitala si temerile mele se risipisera precum norii. Pe la 8:45 intram in curtea Palatului Sutu, pustie dupa o noapte a Portilor Deschise in care primise vizitatori cat intr-un an. Cei de la Antena 3 instalasera deja carul de reportaj si aveau sa faca 4 transmisii in direct de la fata locului. Primul sosit a fost Dan Miulescu (Skoda) urmat de Razvan Badulescu (Skoda) asa incat deschiderea expozitie a fost facuta exclusiv de "cehoaice". Rand pe rand au venit toate
vehiculele care isi anuntasera participarea, cu doua exceptii, Ford-ul A (defectiune tehnica la probele de sambata) si unul din Fiat-urile 500. Asa cum anticipam Ford-ul T Speedster (1912) fost vedeta numarul 1, onorandu-si statutul de cel mai vechi automobil inmatriculat in Romania pentru care si a avut rezervat "locul de onoare", sub cupola de intrare a Palatului Sutu. Gazdele noastre, personalul Palatului Sutu, in frunte cu dna. Colea, sefa Relatiilor Publice, desi dupa o noapte alba, au fost alaturi de noi, acupanduse si de decernarea diplomelor de participare. Colegii de la http://www.miniauto.ro/ , forumul nr. 1 al colectionarilor de machete si jucarii auto din Romania, au raspuns si de aceasta data prezent organizand o mica expozitie de machete de automobile antebelice. Asistenta extrem de numeroasa si, fapt imbucurator, foarte tanara. Bucuria mea cea mai mare, au fost sa admir fetele fericite si in acelasi timp curioase ale micutilor prezenti in numar mare la eveniment care, sper, vor duce mai departe aceasta frumoasa pasiune.
Vehiculele istorice participante la editia a VI-a ANTEBELLUM :
Ford T Speedster (1912) – Stela Kohnen
Austin Seven (1935) – Corneliu Liviu Popescu
Mercedes 200 Cabriolet (1936) – Rocco Nuzzi
Wanderer W52 Cabriolet (1937) – Constantin Minca
Aero 30 Roadster (1937) – Bogdan Coconoiu (Automobilia)
Skoda 1100 OHV Cabriolet (1938) – Dan Cazacu
Fiat 500 (1938) – Mihai Mezincescu
Mercedes 170 V (1938) - Lucian Dobre
D.K.W. 350-1 (1938) – George Danciu
Opel Super Six (1938) - Viorel Burcea
Skoda 1100 OHV Cabriolet (1939) – Dan Miulescu
Citroen Traction (1939) – Paul Pascu (Stage Expert)
Skoda 1100 OHV Cabrio-Limuzina (1939) – Razvan Badulescu
Willys CJ 2A (1947) - Catalin Balasa
Willys CJ 3A (1948) – Radu Manu
In jurul orei 11:00 vehiculele istorice participante au plecat intr-o parada pe strazile capitalei, destinatia finala fiind Popasul Rustic Diana din Belciugatele. Deja un prim filmulet poate fi vizionat pe internet http://www.youtube.com/watch?v=kL_1C2hbgPs multumiri realizatorului.
Organizatorii evenimentului, Compania Automobilia si Muzeul Municipiului Bucuresti multumesc tuturor participantilor si deopotriva vizitatorilor si va invita inca de pe acum la editia a VII-a ANTEBELLUM care va avea loc in mai 2011.
Trebuie sa pun punct aici pentru moment povestii, grabit fiind sa ajung la concertul AC / DC.

Alte materiale legate de eveniment :
Reportaje TV :

joi, 13 mai 2010

Antebellum 2010 (II)


Pregatirile pentru ANTEBELLUM au intrat in linie dreapta, deja s-a conturat lista participantilor :

Ford T Speedster (1912) – Stela Kohnen
Austin Seven (1935) – Corneliu Liviu Popescu
Mercedes 200 Cabriolet (1936) – Rocco Nuzzi
Wanderer W52 Cabriolet (1937) – Constantin Minca
Aero 30 Roadster (1937) – Bogdan Coconoiu (Automobilia)
Skoda 1100 OHV Cabriolet (1938) – Dan Cazacu
Fiat 500 (1938) – Mihai Mezincescu
Mercedes 170 V (1938) - Lucian Dobre
D.K.W. 350-1 (1938) – George Danciu
Opel Super Six (1938) - Viorel Burcea
Skoda 1100 OHV Cabriolet (1939) – Dan Miulescu
Citroen Traction (1939) – Paul Pascu (Stage Expert)
Skoda 1100 OHV Cabrio-Limuzina (1939) – Razvan Badulescu
Fiat 500 (1942) – Calin Balanescu
Willys CJ 2A (1947) - Catalin Balasa
Willys CJ 3A (1948) – Radu Manu
Regulamentul evenimentului ANTEBELLUM permite participarea modelelor de vehicule care si-au inceput fabricatia inainte de sfarsitul celui de-al doilea Razboi Mondial , deci pot participa si vehicule postbelice ca fabricatie (Jeep-urile CJ2A si CJ3A, IFA F8, CITROEN TRACTION, EMW 327) dar interbelice ca si proiectare.
Daca aveti drum prin Pta Universitatii puteti admira pe gardul Palatului Sutu banner-ul ANTEBELLUM montat prin efortul unui pasionat din noul val, dl. Bogdan Burcea (mii de multumiri). Automobilul din fundal este Buick-ul cu care pilotul Butculescu (in fotografie alaturi de sotie) realiza in anii '30 recordul Paris-Bucuresti.
Parada care va urma expozitie va incepe la ora 11:00 si va avea traseul Pta. Universitatii-Piata Unirii- Pta. Alba Iulia-Cora Pantelimon-Popas Rustic Diana (comuna Belciugatele - situata la 20 km de capitala) http://popasrusticdiana.ro/Galerie-foto/
Materiale legate de eveniment :

miercuri, 12 mai 2010

Auto Moto Klassik Basel 2010






Pe parcursul unei scurte calatorii in Elvetia, ocazionata de achizitonarea unor piese de Aero, sambata trecuta am poposit la cea de-a IX-a editie a targului Auto Moto Klassik Basel. Din capul locului trebuie spus ca la acest targ merita mers doar daca va aflati in zona si numai pentru a vedea masini. A fost pentru prima oara cand mergand la un targ de profil nu am cheltuit nici macar un euro. Numarul comerciantilor era atat de mic incat puteai sa confunzi evenimentul cu o petrecere de familie. Desi site-ul targului anunta marete realizari la editia din acest an, 80 de firme participante, spatii expozitionale de mii de metrii patrati si alte povesti nemuritoare http://www.automotoklassik.ch/ realitatea se poate vedea in fotografii : vizitatori 150-200 in primele trei ore in care am poposit la targ, comercianti maxim 20, masini circa 60. In concluzie evenimentul e mai mult o expozitie decat un targ.

marți, 11 mai 2010

Expozitia cu surprize




Va anuntam vinerea trecuta ca la sediul Ministerului de Interne, cu ocazia Zilei Portilor Deschise (8 mai) va fi organizata o expozitie de numere si acte auto. Din pacate nu am putut participa la eveniment dar am realizat cu sprijinul si la indemnul dlui Burcea 4 panouri care au reunit cele mai importante piese din colectia AUTOMOBILIA.

Acum a jumatate de ora am primit cateva fotografii de la eveniment. Prima supriza a fost sa constat ca si gazdele expozitiei si-au constituit o interesanta si bogata colectie de numere straine (cu exceptia 31 B 305). A doua si cea mai de proportii surpriza, a fost sa zaresc printre aceste numere, placa de spate a masinile mele Lancia Fulvia, e vorba de MO 263868. Importul masinii s-a produs in septembrie 2002, iar inmatricularea in martie 2003. Numerele originale ale masinii, printr-o minune nu au fost distruse, asa cum se intampla cu majoritatea placilor retinute la inmatriculare. Au stat la Serviciul Inmatriculari si au ajuns parte din aceasta expozitie (din 1971 - in Italia inmatricularea este continua , numerele se schimba doar cand masina isi schimba proprietarul si acesta e din alta regiune). Si ca sa nu credeti ca am trecut la povesti SF prezint si o fotografie (sus) a masinii din cele trimise de vanzator in 2002.

Revenind la expozitie , in fotografia din mijloc puteti vedea panoul cu numerele straine expuse de organizatori, in fata caruia sunt postate trei panouri cu numere romanesti din colectia AUTOMOBILIA. In fotografia de jos puteti vedea colectia de acte AUTOMOBILIA (permise interbelice sin din anii '70, taloane, permis special de circulatie, etc), si cateva din cele mai vechi numere de inmatriculare romanesti. Au mai expus, asa cum anuntam, dl Burcea (taloane + dovada, anii '70-'80) si dl. Luca (numarul 15 TL, emis la inceputul secolului tecut si 12 B 2785 numar din anii '80 emis pentru persoane fizice straine cu filiale in Romania).

Am asistat deci la o premiera, prima expozitie publica de numere de inmatriculare organizata in Romania. Sunt convins ca expozitia va capata un caracter anual asa incat vom avea ocazia sa vedem in viitor si alte colectii de acest gen.

luni, 10 mai 2010

Antebellum 2010 (I)

Compania AUTOMOBILIA SRL si Muzeul Municipiului Bucuresti invita toti pasionatii de vehicule istorice, duminica 16 mai 2010, la cea de-a VI-a editie ANTEBELLUM. Dedicat exclusiv vehiculelor istorice antebelice, evenimentul va debuta cu o expozitie desfasurata in intervalul 9:30-11:00 in curtea Palatului Sutu

(Pta Universitatii - Muzeul Municipiului Bucuresti http://www.muzeulbucurestiului.ro/main.html) si va continua cu o parada pe strazile capitalei.

duminică, 9 mai 2010

Raliul Argesului in varianta retro















Sambata 8 mai s-a desfasurat pe Transfagarasan Raliul Argesului , astazi fiind organizata o o proba speciala de circuit in Municipiul Pitesti. Si de aceasta data organizatorii au invitat vehicule istorice de competitie sa ia parte la eveniment. Pe langa Opel Rekord 1900, Alfa Romeo SS, MGC GT, Alfa Romeo Giulia Sprint GT, Renault 12 Gordini si Fiat 128 Rally si-au facut debutul doua noi vehicule istorice, Lancia Fulvia 1,6 HF (1970- Foto 2 & 12) pilotata de Calin Popescu Tariceanu, membru fondator al RETROMOBIL CLUB ROMANIA si Porsche 911 (1973 - Foto 4 & 8) pilotata de un alt membru R.C.R., dl Costin Ganescu. Numerosul public prezent la eveniment a gustat din plin evolutia curajoasa a vedetelor de odinioara. M-am bucurat sa-l revad concurand pe celebrul pilot Eugen Ionescu Cristea ajuns la o venerabila varsta, Genu avandu-l drept copilot pe dl. A. Ciolan (Foto 5). Urmatoarea intalnire cu vehiculele istorice de competitie la VTM, etapa de la Campulung Muscel 21-23 mai.
Alte materiale referitoare la eveniment :
Video :